Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFarligt cykla VR?
You need to log in to create posts and topics.

Häftigt att du blivit så inbiten Franz!

Ja nu planerar jag att köpa mig en racer och sy dit fickor bak på min Hammarbytröja så att det blir en riktig cykeltröja. Allt tack vare Glan runt för några år sedan.
Tack för hjälpen Andrew

På väg ner mot Gränna så hade någon i publiken skojat med att

Ken - håller med. Ibland undrade man om arrangören varit nykter när de ställt ut konerna...

I motionslopp ska trafikreglerna följas. Gäller inte regeln om att hålla avstånd till framförvarande fordon, även cyklister?

Bara undrar... 🙂

Egentligen borde så vara fallet! Men jag tycker att både ett och hundra brott mot trafikförordningen skedde med polisens goda minne. Undrar hur många brott vi gjorde oss skyldiga till samtidigt som en polic-MC lotsade oss genom diverse städer.

Poliseskort och korteger har dispens och flaggvakter kommer före trafikregler.

Vad gäller det där med grupper som skriker "håll höger" eller liknande så tyckte jag det fungerade bättre på VR i år än under HalvVättern förra året i alla fall, sedan vet jag inte om det berodde på mer mental förberedelse i år för mig eller att de höll e

Flaggvakter har tyvärr bara en "upplysande" funktion och kan i princip ignoreras.
Tack o lov vet inte Svensson om det.

Varpå jag anser att varje organiserad klunga skall utrustas med sablar och inta >formation för att snabbt hugga sig igenom massan av idioter!

Jag tror en sabel är en dålig idé. Dels så väger den för mycket, huggandet är inte särskilt aero och sedan blir vägbanan hal och ojämn för alla som kommer bakom dig i klungan.

Om "idioterna" irriterar dig så mycket Magnus kan du väl bara cykla någon anna