Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 21:01Linjelopp.
Betyder inte att man cyklar efter en spikrak linje. I kurvor ska man hålla linjen, inte ta det bästa spåret.
Linjelopp.
Betyder inte att man cyklar efter en spikrak linje. I kurvor ska man hålla linjen, inte ta det bästa spåret.
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 21:021+ till P. bara för dom jaga tid så kan inte göra som dom vill
1+ till P. bara för dom jaga tid så kan inte göra som dom vill
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 21:02En linje kan vara väldigt kort och lämnar ett spår efter sig.
Det finns anledning att tänka till innan man förflyttar sig i sidled eller slutar trampa.
En linje kan vara väldigt kort och lämnar ett spår efter sig.
Det finns anledning att tänka till innan man förflyttar sig i sidled eller slutar trampa.
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 21:24linje != rät linje
linje != rät linje
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 21:27Limes blir ganska kort
Limes blir ganska kort
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 21:29eller svänga in för tidigt
eller svänga in för tidigt
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 21:33Är inte det en förflyttning i sidled?
Är inte det en förflyttning i sidled?
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 21:38Jag trodde alla förstod vad som avsågs med linje i cykelsammanhang, men om det blir tydligare kan vi använda begreppet spår. Oavsett ordval så är det viktigt att man håller sitt spår/linje och inte vinglar från höger till vänster och vänster till höger hu
Jag trodde alla förstod vad som avsågs med linje i cykelsammanhang, men om det blir tydligare kan vi använda begreppet spår. Oavsett ordval så är det viktigt att man håller sitt spår/linje och inte vinglar från höger till vänster och vänster till höger hu
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 22:01Man håller sitt spår, sin linje om man cyklar ihop med andra. Punkt
Man håller sitt spår, sin linje om man cyklar ihop med andra. Punkt
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 22:24Ett stort problem enligt min mening är just att folk inte håller sin linje/sitt spår och går ut utan att titta bakåt. Under mina rundor har jag sett ett otaligt antal människor som svängt ut från parkeringsplatser eller från vägkanten in på vägen utan att
Ett stort problem enligt min mening är just att folk inte håller sin linje/sitt spår och går ut utan att titta bakåt. Under mina rundor har jag sett ett otaligt antal människor som svängt ut från parkeringsplatser eller från vägkanten in på vägen utan att