Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 22:33Utefter fädernas spår (Vasaloppet) så brukar det skyltas regelbundet att långsamma ska hålla till höger. Något för VR att lära sig av, förutom att även skylta depåer och koner så att det blir trafiksäkrare.
Vidare borde hörlurar förbjudas under VR. Inte
Utefter fädernas spår (Vasaloppet) så brukar det skyltas regelbundet att långsamma ska hålla till höger. Något för VR att lära sig av, förutom att även skylta depåer och koner så att det blir trafiksäkrare.
Vidare borde hörlurar förbjudas under VR. Inte
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 06:03Det gäller att veta hur man gör så håller man spår-linje.
Det gäller att veta hur man gör så håller man spår-linje.
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 07:36Varför skulle man få prejas och trängas bara för att det är en kurva?
Även där ska man så klart cykla säkert. Att ha en annan uppfattning är ungefär som att tycka att i backar är det helt ok att vingla oberäkneligt och kraftigt.Och det är en linje man
Varför skulle man få prejas och trängas bara för att det är en kurva?
Även där ska man så klart cykla säkert. Att ha en annan uppfattning är ungefär som att tycka att i backar är det helt ok att vingla oberäkneligt och kraftigt.
Och det är en linje man
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 08:59Frdrik.
"Varför skulle man få prejas och trängas bara för att det är en kurva?"
Om den frågan är riktad till mig, vilket den inte behöver vara.
Nä det är inte ok att prejas eller trängas. Det är inte det jag menar men kan säkert uppfattas så.
Det jag
Frdrik.
"Varför skulle man få prejas och trängas bara för att det är en kurva?"
Om den frågan är riktad till mig, vilket den inte behöver vara.
Nä det är inte ok att prejas eller trängas. Det är inte det jag menar men kan säkert uppfattas så.
Det jag
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 09:04Hej Johan.
"Jag tycker inte det fungerar om man kör hur som helst när man går in i en kurva. Bara för att du är först kan du inte göra anspråk på hela dess bredd utan för allas säkerhet bör man försöka hålla en linje..
Nä själklart fungerar det inte att
Hej Johan.
"Jag tycker inte det fungerar om man kör hur som helst när man går in i en kurva. Bara för att du är först kan du inte göra anspråk på hela dess bredd utan för allas säkerhet bör man försöka hålla en linje..
Nä själklart fungerar det inte att
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 10:02P,
Mitt inlägg var bara ett rop ut i rymden. Håller med om att ligger man i spets (eller kör solo) så har man förmånen och möjligheten att välja sin position på vägen.
Att hålla sin linje betyder ju dock att man inte skär in på ett sätt som nämnvärt stör
P,
Mitt inlägg var bara ett rop ut i rymden. Håller med om att ligger man i spets (eller kör solo) så har man förmånen och möjligheten att välja sin position på vägen.
Att hålla sin linje betyder ju dock att man inte skär in på ett sätt som nämnvärt stör
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 10:19Tyvärr är det nog svårt att få gemene man/kvinna att vara med på det fullt ut... ju närmre målet, ju svårare blir det nog, för ju tröttare är folk...
Det skulle kanske fungera bättre om Vätternrundan informerade mer om det, så det skulle förstås kunna v
Tyvärr är det nog svårt att få gemene man/kvinna att vara med på det fullt ut... ju närmre målet, ju svårare blir det nog, för ju tröttare är folk...
Det skulle kanske fungera bättre om Vätternrundan informerade mer om det, så det skulle förstås kunna v
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 12:35Som förstagångsåkare lapade jag i mig allt material som fanns på hemsida och forum för att försöka få en bild av vad jag hade att förvänta mig. Kanske borde någon som har lite koll skriva ihop (med illustration) något om trafikläge och trafikbeteende unde
Som förstagångsåkare lapade jag i mig allt material som fanns på hemsida och forum för att försöka få en bild av vad jag hade att förvänta mig. Kanske borde någon som har lite koll skriva ihop (med illustration) något om trafikläge och trafikbeteende unde
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 12:51Fast ändå så finns det massor av folk&fä som tror att de är ensamma på vägen och alla andra ska ta hänsyn till just deras tics.
Det fungerar inte när det finns massor av cyklister som kör i klungor och kan inte väja när något händer.Jag var väldigt färd
Fast ändå så finns det massor av folk&fä som tror att de är ensamma på vägen och alla andra ska ta hänsyn till just deras tics.
Det fungerar inte när det finns massor av cyklister som kör i klungor och kan inte väja när något händer.
Jag var väldigt färd
Quote from Lena O on 22 June 2011, 13:46Allt detta är bättre att ta under befintliga träning med din Lokalacykelklubb.
Börja lobba för att folk ska träna i grupp och inte slita ensammen på vägarna fram till midsommar.
Allt detta är bättre att ta under befintliga träning med din Lokalacykelklubb.
Börja lobba för att folk ska träna i grupp och inte slita ensammen på vägarna fram till midsommar.