Quote from Guest on 7 September 2009, 11:08På måndagar springs det fartlek i Änggårdsbergen ca 10 km och med upp och nedjogg ToR Slottsskogsvallens entre ca 13,4km. fartsträckorna varierar och vilojogg/promenaden likaså.
Denna runda har sprungits i årtionden och har sin grund i Mäster Svenns träni
På måndagar springs det fartlek i Änggårdsbergen ca 10 km och med upp och nedjogg ToR Slottsskogsvallens entre ca 13,4km. fartsträckorna varierar och vilojogg/promenaden likaså.
Denna runda har sprungits i årtionden och har sin grund i Mäster Svenns träni
Quote from Funbeat user on 7 September 2009, 11:18Kul! Då skall jag försöka dyka upp framöver. Kör ni med pannlampor när det blir mörkare?
Kul! Då skall jag försöka dyka upp framöver. Kör ni med pannlampor när det blir mörkare?
Quote from Funbeat user on 7 September 2009, 16:51Hej
när det blir mörkt ute springer vi oftast västra rundan på asfalt.
Det är svårt att springa fartlek i mörker trots pannlampa. Jag rekomenderar det inte där, bla av egen erfarenhet med fotledsdistorsion mm pga av snedtramp i den notiga och steniga terr
Hej
när det blir mörkt ute springer vi oftast västra rundan på asfalt.
Det är svårt att springa fartlek i mörker trots pannlampa. Jag rekomenderar det inte där, bla av egen erfarenhet med fotledsdistorsion mm pga av snedtramp i den notiga och steniga terr
Quote from Funbeat user on 11 September 2009, 15:40Låter härligt! Ska försöka vara med så mycket jag hinner!
Låter härligt! Ska försöka vara med så mycket jag hinner!
Quote from Funbeat user on 11 September 2009, 18:02Klart intressant.
Fungerar det för dom som ligger på 6 min/km?
Var byter ni om/duschar ni?
Klart intressant.
Fungerar det för dom som ligger på 6 min/km?
Var byter ni om/duschar ni?
Quote from Funbeat user on 11 September 2009, 19:32Låter väldigt kul, själv är jag nog för långsam. Jag får återkomma om några månader (förmodligen längre...) när man fått ner kilometertiderna lite. =)
Låter väldigt kul, själv är jag nog för långsam. Jag får återkomma om några månader (förmodligen längre...) när man fått ner kilometertiderna lite. =)
Quote from ellen olsson on 16 September 2009, 00:39En av de intressantaste effekterna av träningen kan annars vara att man just sänker kilometertiderna... 🙂
En av de intressantaste effekterna av träningen kan annars vara att man just sänker kilometertiderna... 🙂
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 16:54Hej 6 min/km kan få svårt att hänga med tyvärr.
Det går att byta om på slottsskogsvallen.
Hej 6 min/km kan få svårt att hänga med tyvärr.
Det går att byta om på slottsskogsvallen.
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 19:00Vad ligger ni i ungefär då? Jag brukar sällan snitta så mycket snabbare än 5.30 i ÄB (om man väljer stigar med mkt backar).
Men jag springer milen på ca 39 min. Är ni 35 min löpare och snabbare hela bunten? 🙂
Vad ligger ni i ungefär då? Jag brukar sällan snitta så mycket snabbare än 5.30 i ÄB (om man väljer stigar med mkt backar).
Men jag springer milen på ca 39 min. Är ni 35 min löpare och snabbare hela bunten? 🙂
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 22:35Tack Lars för info.
Tack Lars för info.