Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag ska springa mitt första marathon i sommar och det är Vansbro terrängmarathon. På grund av terräng i titeln har jag sedan ett par veckor tillbaka försökt att köra alla pass i terräng - traktorspår, skapligt obanat samt stig. Jag kör alltså även mina fa

Tycker du kan variera underlag under passen. Exempelvis intervaller: Om du exempelvis ska köra korta intervaller kan du köra X st på stig och Y st på väg och Z st obanat. Ska du köra långa intervaller kan du göra pss. Du kan helt enkelt variera dig! För

OL: Kan du ge exempel på ett eller två roliga och nyttiga intervallpass i obanad terräng som du kör?

Hehe, cool att "heta" OL då man håller på med Orientering 🙂

Eller tyngdlyftning.

Håkan>> Givetvis!

Korta mossintervaller: Både roliga, nyttiga och skonsamma för kroppen. Likt 50x40s/20s. Hög puls i 50min!

Korta intervaller i skog så som 20x30s/30s där man kan kan dunka på hårt och bli smidig och snabb på att ta sig fram i skogen. L

Eftersom jag jobbar som utvecklare i databranchen tycker jag att CS (= Computer Science) är ok också! (Förlåt utvikningen)

OL: Skall prova 50*40s/20s där det blir lite varmare i vattnet om några veckor.

Behövs nog en bår efteråt...

Lite bilder från när vi hade "träsklöpning" förra sommaren:
http://nocout.se/trasklopning/

Håkan>> 50* 30/15 kan vara ett bättre första pass! Och sen gå vidare efter någon gång! Haha det träsket såg ut att vara i blötaste laget!

CS>> Ens föräldrar kanske tänkte ut vad man skulle syssla med!

Inspirerande tråd! Kommer prova lägga in lite fartlek under sommarens obanade långpass. Super G mellan alvarets enar 😉

CS, har du ett finger med i C++?