Quote from Elias Engqvist on 26 April 2012, 08:56Nä, jag gillar inte C++ - äkta hardcore C ska det vara!
Nä, jag gillar inte C++ - äkta hardcore C ska det vara!
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 09:32Eftersom tråden redan är rejält kapad, antar jag att det är dags för alla att försöka överträffa varandra i hur dator-oldschool man är. Hand up, alla som kan alla opkoder för 6502, har programmerat en bootstrapsekvens med dipswitchar, eller lödat ihop si
Eftersom tråden redan är rejält kapad, antar jag att det är dags för alla att försöka överträffa varandra i hur dator-oldschool man är. Hand up, alla som kan alla opkoder för 6502, har programmerat en bootstrapsekvens med dipswitchar, eller lödat ihop si
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 10:34Enda erfarenheten jag har är en kort sväng i PC-DOS. På den tiden fans redan högnivåspråk som C, så det var mer för att känna och klämma lite på assebmler. Jag skrev ett program som jag döpte till reboot.com, och det var en maskininstruktion (som com istä
Enda erfarenheten jag har är en kort sväng i PC-DOS. På den tiden fans redan högnivåspråk som C, så det var mer för att känna och klämma lite på assebmler. Jag skrev ett program som jag döpte till reboot.com, och det var en maskininstruktion (som com istä
Quote from Elias Engqvist on 26 April 2012, 12:46Skrivit algol-kod och IBM-360 assembler på hålkort - räknas det?
Även kodat fortran IV i massor och en hel del x86 assembler (Bl.a. 2 stycken terminalemulatorer i C och x86-assembler - med olika emulering inkl grafik)
Skrivit algol-kod och IBM-360 assembler på hålkort - räknas det?
Även kodat fortran IV i massor och en hel del x86 assembler (Bl.a. 2 stycken terminalemulatorer i C och x86-assembler - med olika emulering inkl grafik)
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 12:55Terminalemulatorer - det var där jag började min "karriär", som tech support hos distributör.
Jag hade bla en kompis som skulle skriva en 3270 emulator för Mac..., det blec en Rexx tolk. (Han var en smula svår att projektleda.)
Terminalemulatorer - det var där jag började min "karriär", som tech support hos distributör.
Jag hade bla en kompis som skulle skriva en 3270 emulator för Mac..., det blec en Rexx tolk. (Han var en smula svår att projektleda.)
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 13:28Vaddå emulator? Min VT220 är en av mina käraste ägodelar, den är så söt. (L)
Vaddå emulator? Min VT220 är en av mina käraste ägodelar, den är så söt. (L)
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 14:04CS = counterstrike!!
CS = counterstrike!!
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 14:10CS = Couch Surfer
CS = Couch Surfer
Quote from Elias Engqvist on 26 April 2012, 15:06http://computersweden.idg.se/
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 19:01Haha...ja ni är verkligen otroliga..!? Men jag har sprungit VANSBRO MARATHON förra året utan vare sig laptop eller en massa andra ingredienser...hehehe..Å det var en djävligt rolig men åxå myche krävande marathon. Tävlingsledningen hade gjort ett jättejob
Haha...ja ni är verkligen otroliga..!? Men jag har sprungit VANSBRO MARATHON förra året utan vare sig laptop eller en massa andra ingredienser...hehehe..Å det var en djävligt rolig men åxå myche krävande marathon. Tävlingsledningen hade gjort ett jättejob