Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Överföringen från garmin skickar över den ursprungliga fit-filen som klockan skapade. Man får alltså inte med någon efterbehandling som gjorts på Garmin Connect.

För klockor utan barometrisk höjdmätning så ersätter GC som default klockans uppmätta höjdku

Jag fixar det genom att i efterhand ändra höjdskillnaden manuellt...
🙂

Ja det gör jag med

Jag har en fenix 3. Ska man då använda sig av autokorrigering i gc ?

En fenix 3 har barometrisk höjdmätning och då ska höjddata inte korrigeras!
Det är redan inställt rätt i connect.garmin.com

Bara ett litet tips (åtminstone inte helt ovidkommande för denna tråd) från Garmin Support (ordagrant citerat), angående Forerunner 910XT:
"Din Forerunner beräknar höjden med hjälp av en barometrisk höjdmätare. Dock så är höjdmätaren känslig för väderförä

Något fel är det, vid importen, med min senaste klocka Garmin FR 235. Tidigare haft 910XT och då har import av höjd åtminstone stämt med det som anges i klockan och i Garmin Connect. Med den nya klockan 10-faldigas höjden, både på funbeat och på jogg. Tar

Se mitt tidigare svar. Du har bytt från en klocka med barometrisk mätning till en klocka som mäter höjd med GPS:en. Därmed korrigerar Garmin Connect höjdsiffrorna utifrån kartdata på deras website, men skickar klockans egna mätta värden till Jogg och Funb

Tack! Tror att GC har avvakiverad höjdkorrigering som default men ska kolla vid nästa överföring.

Är man intresserad av höjddata så ska man inte köpa en klocka utan barometrisk höjdmätning!