Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFel maxpuls på pulsmätaren
You need to log in to create posts and topics.

Jag undrar om det är någon som har tips på vad det kan bero på att pulsmätaren visar fel maxpuls. Jag får nämligen ofta en maxpuls på uppåt 220 när jag springer, trots att jag sällan ens anstränger mig mer än motsvarande 170 i puls. Antar att det är pulsm

Har du använt någon annan pulsmätare förut, så att du vet vilken ansträngningsnivå som motsvarar 170 för dig?

Kraftledningar och dylikt ger ofta hög puls. Ledningarna kan ligga under marken så de syns inte alltid.

Om du springer utomhus mitt i skogen utan kraftledningar så händer det väl inte?

Det finns en naturlig förklaring till detta. Antingen är det precis som andreas säger att det finns kraftledningar och dylikt i närheten eller om du springer med någon annan som har pulsklocka så kan du få in dennes puls på din klocka, då pulsbandet inte

Har du testat maxpulsen någon gång?
(220-ålder är en RUSKIGT stor förenkling - borde nog raderas ur folks minne då den ställer till mera frågor än vad den besvarar.....)

Känner igen det där .... ibland kan min pulsklocka hoppa upp till ex. 230 en kort stund när jag är ute på långpass men när jag har kört korta intensiva intervallpass har jag som maximalt varit uppe i drygt 180 i puls.

Har oxå haft problem tidigare med onormalt hög puls vid kraftledningar och kompisar. I mitt fall löste det sig med att skaffa puls klocka där pulsräknaren och klockan är matchade med varann.
220-åldern kan användas av nybörjare i början för att sen när m

Låter intressant med kraftledningarna! Kanske är det det som stör. Springer alltid själv, så kompisens puls är det inte jag får.

Att jag vet att jag ligger på en puls på ca 170 beror helt enkelt på att jag springer i jämnt tempo i jämn terräng. Alltså bo

Det kan skilja betydligt mer än så. Teoretiska formler är värdelösa.

Elin min maxpuls när jag har ansträngt mig ligger på 185 de tycker jag är mycke ,sen vilopulsen är 104.