Quote from Funbeat user on 17 July 2010, 22:56Själv var jag på Intersport idag där de filmade när jag sprang och min teori stämde helt med att jag inte alls pronerar utan har ett helt neutralt löpsteg och att de är därför jag antagligen fått ont då jag sprungit i helt fel skor...så nu ska det inhandl
Själv var jag på Intersport idag där de filmade när jag sprang och min teori stämde helt med att jag inte alls pronerar utan har ett helt neutralt löpsteg och att de är därför jag antagligen fått ont då jag sprungit i helt fel skor...så nu ska det inhandl
Quote from Funbeat user on 17 July 2010, 23:01Då så, grattis!
Då så, grattis!
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 01:52Neutral fotisättning är att landa på hela foten vilket är eftersträvansvärt för en långdistansare. Pronation och supination är begepp kring hur leder beter sig vid belastning. Tyvärr missutnyttjas dessa två senare termer av kommersiella krafter som gärna
Neutral fotisättning är att landa på hela foten vilket är eftersträvansvärt för en långdistansare. Pronation och supination är begepp kring hur leder beter sig vid belastning. Tyvärr missutnyttjas dessa två senare termer av kommersiella krafter som gärna
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 09:05Man bör egentligen alltid filma när man provar ut skor, och då bör man springa i tänkt löphastighet (man får oftast springa på tok för långsamt). Fortfarande ges tipset kolla-ditt-fotavtryck och välj skor efter det, även i "seriösa" löpartidskrifter trots
Man bör egentligen alltid filma när man provar ut skor, och då bör man springa i tänkt löphastighet (man får oftast springa på tok för långsamt). Fortfarande ges tipset kolla-ditt-fotavtryck och välj skor efter det, även i "seriösa" löpartidskrifter trots
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 14:51@Mikael, det är vanligast att landa med foten i lätt sup. oavsett om man landar på framfot eller häl. Vad som händer i nästa läge är att man pronerar över foten för mycket eller normalt och i vissa fall inget alls man ligger kvar i sup.
Fenomenet att man
@Mikael, det är vanligast att landa med foten i lätt sup. oavsett om man landar på framfot eller häl. Vad som händer i nästa läge är att man pronerar över foten för mycket eller normalt och i vissa fall inget alls man ligger kvar i sup.
Fenomenet att man
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 20:22Kan man verkligen skylla på skon? Det är väl ingen som tvingar en att bära dem (hoppas jag)...
Kan man verkligen skylla på skon? Det är väl ingen som tvingar en att bära dem (hoppas jag)...
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 10:41Det är klart man inte kan skylla allt på skon det är väl upp till var och en att se till att man har rätt skor som passar just en själv. Men jag känner iaf direkt skillnad på benhinnorna och känan nu när ja kör med neutrala skor med ilägg i utformade efte
Det är klart man inte kan skylla allt på skon det är väl upp till var och en att se till att man har rätt skor som passar just en själv. Men jag känner iaf direkt skillnad på benhinnorna och känan nu när ja kör med neutrala skor med ilägg i utformade efte
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 12:49Min kobenthet gav knäproblem i vintras så att sträva efter sådan är nog ingen universallösning i alla fall. :-/ Jag lyckas f ö bra med att både pronera och vara kobent.
Min kobenthet gav knäproblem i vintras så att sträva efter sådan är nog ingen universallösning i alla fall. :-/ Jag lyckas f ö bra med att både pronera och vara kobent.
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 13:48Snacka inte skit om James Arness! Enligt min mormor är vi släkt.
(För övrigt är jag lite kobent.)
Snacka inte skit om James Arness! Enligt min mormor är vi släkt.
(För övrigt är jag lite kobent.)