Quote from Guest on 1 August 2010, 22:06Hej
Jag får alltid felaktig höjdinformation i början av passet. Jag har senaste mjukvaran till min klocka änvänder även höjdkorrigerinng. Hur kan detta komma sig och hur fixar man problem.
Om jag inte har missuppfatat höjdkorrigering så använder den höj
Hej
Jag får alltid felaktig höjdinformation i början av passet. Jag har senaste mjukvaran till min klocka änvänder även höjdkorrigerinng. Hur kan detta komma sig och hur fixar man problem.
Om jag inte har missuppfatat höjdkorrigering så använder den höj
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 22:16Var gör du höjdkorrigeringen?
Var gör du höjdkorrigeringen?
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 22:17I garmin connect
I garmin connect
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 02:23I och med att du säger att det blir fel i början så skulle jag misstänka att GPS-precisionen inte blvit hög nog när du sticker iväg.
Prova att Låta GPS:en vara igång längre innan du ger dig av och se om det hjälper. Ok, ingen permanent fix, men indikatio
I och med att du säger att det blir fel i början så skulle jag misstänka att GPS-precisionen inte blvit hög nog när du sticker iväg.
Prova att Låta GPS:en vara igång längre innan du ger dig av och se om det hjälper. Ok, ingen permanent fix, men indikatio
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 07:37Min 310XT visar också fel på höjden. Jag försöker att ha klockan ute några minuter innan jag ger mig iväg för att den skall få in så många satelliter som möjligt. Inbillar mig att det hjälper.
Höjdkorrigeringen har jag missat helt. Någon som kan berätta
Min 310XT visar också fel på höjden. Jag försöker att ha klockan ute några minuter innan jag ger mig iväg för att den skall få in så många satelliter som möjligt. Inbillar mig att det hjälper.
Höjdkorrigeringen har jag missat helt. Någon som kan berätta
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 19:46På min Edge 500 kan man lägga in ett antal platser (med 30 m radie tror jag) där jag anger rätt höjd en gång för alla. När datorn startar och är inom ett sådant område så tar den den rätta höjden (som du en gång har angett).
Eller något sådant tror jag a
På min Edge 500 kan man lägga in ett antal platser (med 30 m radie tror jag) där jag anger rätt höjd en gång för alla. När datorn startar och är inom ett sådant område så tar den den rätta höjden (som du en gång har angett).
Eller något sådant tror jag a
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 21:47Edge 500 har barometrisk höjdmätning, vilket inte FR310XT har. Edge 500 använder troligen dina specade punkter för att korrigera höjdmätningen efter det lufttryck som gäller just den dagen.
Höjdmätning via GPS blir aldrig riktigt bra. Däremot tycker jag
Edge 500 har barometrisk höjdmätning, vilket inte FR310XT har. Edge 500 använder troligen dina specade punkter för att korrigera höjdmätningen efter det lufttryck som gäller just den dagen.
Höjdmätning via GPS blir aldrig riktigt bra. Däremot tycker jag
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 10:57Min Garmin FR405 förutsätter oftast att jag springer på trädtopparna känns det som eftersom min flacka runda här hemma brukar diffa 40-50 meter mellan topp och botten möh.
Helt värdelös info som de lika gärna kunde låtit bli att regga alls!
Min Garmin FR405 förutsätter oftast att jag springer på trädtopparna känns det som eftersom min flacka runda här hemma brukar diffa 40-50 meter mellan topp och botten möh.
Helt värdelös info som de lika gärna kunde låtit bli att regga alls!
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 11:52vad menar du diffa?
menar du att den hela tiden ligger fel i höjd eller att den överdriver höjdvariationen?
vad menar du diffa?
menar du att den hela tiden ligger fel i höjd eller att den överdriver höjdvariationen?
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 14:13Jag menar överdriver och hittar på variationer som inte finns.
Start och mål kan skilja 20 meter i höjdled (utan elevation correction) trots att det är samma punkt på kartan.
Jag menar överdriver och hittar på variationer som inte finns.
Start och mål kan skilja 20 meter i höjdled (utan elevation correction) trots att det är samma punkt på kartan.