Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 11:38Min 310XT har pipit(?) när jag cyklat uppför en backe (2ggr nu). Tyvärr har jag inte hunnit se vad det är för varning/information.
Min teori är att den inte får kontakt med satelliter pga det är hög skog på båda sidorna och jag står upp och trampar och l
Min 310XT har pipit(?) när jag cyklat uppför en backe (2ggr nu). Tyvärr har jag inte hunnit se vad det är för varning/information.
Min teori är att den inte får kontakt med satelliter pga det är hög skog på båda sidorna och jag står upp och trampar och l
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 11:48Om du har autopaus påslagen och cyklar upp för en brant backe (naturligt nog då i lägre fart) så tycker kanske klockan att du står still och därför pausar. Då piper den också.
Om du har autopaus påslagen och cyklar upp för en brant backe (naturligt nog då i lägre fart) så tycker kanske klockan att du står still och därför pausar. Då piper den också.
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 12:06Hrrmp...! Så sakta cyklar jag inte!! 😉
Jag tycker faktiskt min teori är mycket bättre.
Hrrmp...! Så sakta cyklar jag inte!! 😉
Jag tycker faktiskt min teori är mycket bättre.
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 12:39Grejen med backe är att du inte behöve cykla extremt sakta för att klockan ska få för sig att du står still. Den mäter ju förflyttningen fågelvägen vilken är kortare än din förflyttning i kombinationen längd- och höjdled.
Att träd och din kropp skulle sk
Grejen med backe är att du inte behöve cykla extremt sakta för att klockan ska få för sig att du står still. Den mäter ju förflyttningen fågelvägen vilken är kortare än din förflyttning i kombinationen längd- och höjdled.
Att träd och din kropp skulle sk
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 20:10Tja du kan tappa satelliter - fast då hoppar positionen även i sidled (kan iofs döljas av filter och annat)
Tja du kan tappa satelliter - fast då hoppar positionen även i sidled (kan iofs döljas av filter och annat)
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 07:06Igår pep den till igen i samma backe. Det jag hann läsa var "... hastighet ... beräknad ..." någonting. Kan det vara något med GPS kontra kadens/hastighet&distans givaren ?
Igår pep den till igen i samma backe. Det jag hann läsa var "... hastighet ... beräknad ..." någonting. Kan det vara något med GPS kontra kadens/hastighet&distans givaren ?
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 07:42Cyklar du runt flera varv på samma bana? Det där lät nämligen ut som en auto-lap information.
Cyklar du runt flera varv på samma bana? Det där lät nämligen ut som en auto-lap information.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 08:32Bara ett varv. Auto-lap har jag inte aktiverat.
Bara ett varv. Auto-lap har jag inte aktiverat.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 18:11Jag tror inte det är att den tror du står stilla, så branta backar finns typ inte. Om du cyklar i en sjukt brant backe har du ändå horisontell fart som är högre än normal springhastighet.
Jag tror inte heller att det är skogen och din kropp, om du inte l
Jag tror inte det är att den tror du står stilla, så branta backar finns typ inte. Om du cyklar i en sjukt brant backe har du ändå horisontell fart som är högre än normal springhastighet.
Jag tror inte heller att det är skogen och din kropp, om du inte l
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 22:41Jag är väldigt nyfiken på att skaffa en FR305 men detta med höjdproblemen gör mig lite orolig. Jag antar att klockan mäter "upplevd sträcka" dvs inte fågelvägen? Om du springer en sträcka som är 1 km fågelvägen men som lutar 45 grader så borde sträckan bl
Jag är väldigt nyfiken på att skaffa en FR305 men detta med höjdproblemen gör mig lite orolig. Jag antar att klockan mäter "upplevd sträcka" dvs inte fågelvägen? Om du springer en sträcka som är 1 km fågelvägen men som lutar 45 grader så borde sträckan bl