Quote from Guest on 29 April 2011, 11:02Jag har, senaste gånger jag har löptränat, upplevt att fingrarna "domnar bort" när jag har löpt ca 2km. Funderar på vad det kan bero på, någon som har några bra teorier?
Jag har, senaste gånger jag har löptränat, upplevt att fingrarna "domnar bort" när jag har löpt ca 2km. Funderar på vad det kan bero på, någon som har några bra teorier?
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 11:12Jag dricker aldrig under träning, kan det ha någon inverkan? Ökar distansen varje gång, och inser att det nog är ganska dumt att inte dricka något alls när man springer tex 5km eller mer. Kanske dags att införskaffa ett vätskebälte?
Jag dricker aldrig under träning, kan det ha någon inverkan? Ökar distansen varje gång, och inser att det nog är ganska dumt att inte dricka något alls när man springer tex 5km eller mer. Kanske dags att införskaffa ett vätskebälte?
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 11:27Du behöver ingen vätska med dig om du springer kortare tid än en timme - därmed inte sagt att det inte kan vara gott att ha i alla fall 🙂
Hur håller du armar/händer när du springer? Spänner du kanske dig?
Du behöver ingen vätska med dig om du springer kortare tid än en timme - därmed inte sagt att det inte kan vara gott att ha i alla fall 🙂
Hur håller du armar/händer när du springer? Spänner du kanske dig?
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 11:28Tröja som klämmer i armhålan?
Tröja som klämmer i armhålan?
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 12:40Tror inte heller att det är något vätskeproblem. Under en timmas träning "behöver man" ingen vätska.
Hur håller du armarna när du springer? Knutna nävar?
Försök springa avslappnat i överkroppen och låt armarna pendla natruligt utan att spänna dig någonst
Tror inte heller att det är något vätskeproblem. Under en timmas träning "behöver man" ingen vätska.
Hur håller du armarna när du springer? Knutna nävar?
Försök springa avslappnat i överkroppen och låt armarna pendla natruligt utan att spänna dig någonst
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 14:27Prova att höja båda armarna rakt upp i skyn lite nu och då och skaka loss händer och armar ordentligt lite nu och då när du springer.
Make some jazzhands! som de skulle sagt i något amerikanskt dansprogram på TV...
Prova att höja båda armarna rakt upp i skyn lite nu och då och skaka loss händer och armar ordentligt lite nu och då när du springer.
Make some jazzhands! som de skulle sagt i något amerikanskt dansprogram på TV...
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 14:46Jag tror du spänner dig för mycket någonstans i axlar - armar, prova att försöka slappna av mer och byta ställning på armarna.
Jag tror du spänner dig för mycket någonstans i axlar - armar, prova att försöka slappna av mer och byta ställning på armarna.
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 14:49Mobilväska på armen? För mig stryper en sån åt så att ena armen domnar.
Men när det är lite kallare ute kan högt tempo också göra att blodtillförsel till armarna generellt stryps åt så att fingrar domnar.
Mobilväska på armen? För mig stryper en sån åt så att ena armen domnar.
Men när det är lite kallare ute kan högt tempo också göra att blodtillförsel till armarna generellt stryps åt så att fingrar domnar.
Quote from Funbeat user on 30 April 2011, 14:25Mina fingrar domnar och svullnar också - men aldrig efter bara 2 km, utan när jag springer länge och när det dessutom är varmt.
Mina fingrar domnar och svullnar också - men aldrig efter bara 2 km, utan när jag springer länge och när det dessutom är varmt.
Quote from Funbeat user on 30 April 2011, 22:51Idag domnade ett av mina fingrar bort när jag sprang 44 km men det var för att det satt en SPORTident-pinne på det.
Idag domnade ett av mina fingrar bort när jag sprang 44 km men det var för att det satt en SPORTident-pinne på det.