Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 16:35Tack tack! Hjulen ska väl rulla soliga sommardagar och på Gran Fondon. Sedan några år tillbaka har jag kört på Zipp 303 men efter att ha kraschat dem så tänkte jag att det kunde vara kul att testa nåt nytt. Till saken hör att jag väger ca 80 kg så de allr
Tack tack! Hjulen ska väl rulla soliga sommardagar och på Gran Fondon. Sedan några år tillbaka har jag kört på Zipp 303 men efter att ha kraschat dem så tänkte jag att det kunde vara kul att testa nåt nytt. Till saken hör att jag väger ca 80 kg så de allr
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 16:45Både Mavic cosmic carbone ultimate och Lightweight Standard III klarar din vikt med lätthet. Båda tillhör dom styvaste (på alla sätt och riktningar..) hjul som finns att köpa överhuvudtaget.
Undvik däremot Obermayer-versionen av Lightweight (pga din vikt
Både Mavic cosmic carbone ultimate och Lightweight Standard III klarar din vikt med lätthet. Båda tillhör dom styvaste (på alla sätt och riktningar..) hjul som finns att köpa överhuvudtaget.
Undvik däremot Obermayer-versionen av Lightweight (pga din vikt
Quote from ellen olsson on 16 January 2010, 17:30> Campa faller lite på att de inte är SRAM kompatibla med mindre än att man bygger om dem.
Var har du fått det ifrån? Vad är det som inte skulle vara SRAM-kompatibelt?
> Campa faller lite på att de inte är SRAM kompatibla med mindre än att man bygger om dem.
Var har du fått det ifrån? Vad är det som inte skulle vara SRAM-kompatibelt?
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 17:56hur dom är att köra på? bygger väl mest på vilken kulåhakänsla man får av just dom hjulen! så välj Edge om just dom har fångat dig...
hur dom är att köra på? bygger väl mest på vilken kulåhakänsla man får av just dom hjulen! så välj Edge om just dom har fångat dig...
Quote from ellen olsson on 16 January 2010, 18:13Steve Hed ligger bakom designen på Bpntragers Aeolushjul också.
Steve Hed ligger bakom designen på Bpntragers Aeolushjul också.
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 18:17Fredrik: du menar alltså att campabody funkar med SRAM-kassett? Jag trodde inte att det funkade. Om de är kompatibla så blir jag jätteglad eftersom jag då kan träna vidare på mina outslitliga Zonda-hjul!
Fredrik: du menar alltså att campabody funkar med SRAM-kassett? Jag trodde inte att det funkade. Om de är kompatibla så blir jag jätteglad eftersom jag då kan träna vidare på mina outslitliga Zonda-hjul!
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 18:25Vill man ha Campa kvalité kan man köra på Campagnolo ägda Fulcrum, matchar riktigt bra till Sram utseendemässigt.
Vill man ha Campa kvalité kan man köra på Campagnolo ägda Fulcrum, matchar riktigt bra till Sram utseendemässigt.
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 18:32Cykeln du beställt verkar behöva det bästa som finns. 🙂 Dessa hjul är bara för snygga.
http://theworldslightestwheel.com/
Cykeln du beställt verkar behöva det bästa som finns. 🙂 Dessa hjul är bara för snygga.
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 18:41nej campabody funkar inte till sram.
shimanobody funkar däremot till sramEDGE låter som ett mycket bra alternativ. De är hållbarare än Zipp samt har bättre nav. (dt swiss nav) jag själv har Zipp men detta år blir det nog reynolds/dt swiss istället. dock
nej campabody funkar inte till sram.
shimanobody funkar däremot till sram
EDGE låter som ett mycket bra alternativ. De är hållbarare än Zipp samt har bättre nav. (dt swiss nav) jag själv har Zipp men detta år blir det nog reynolds/dt swiss istället. dock
Quote from ellen olsson on 16 January 2010, 19:42> Fredrik: du menar alltså att campabody funkar med SRAM-kassett?
Nej, det menar jag inte. Däremot så säljs nästan alla Campagnolos hjulmodeller, inkl. alla Boramodeller jag sett, i två olika varianter - en med Campabody och en med Shimanobody. Till Sra
> Fredrik: du menar alltså att campabody funkar med SRAM-kassett?
Nej, det menar jag inte. Däremot så säljs nästan alla Campagnolos hjulmodeller, inkl. alla Boramodeller jag sett, i två olika varianter - en med Campabody och en med Shimanobody. Till Sra