Quote from Guest on 29 July 2008, 19:57Satt och såg på nyheterna om för mig en nytt cykel sätt!
"Fixed gear" Inga växlar eller bromsar. Kedjan är fast mellan framdrev och bakhjul!
Nyheterna och polisen målade upp dom som ligister, så jag tänkte höra vad ni tycker om dom!
Satt och såg på nyheterna om för mig en nytt cykel sätt!
"Fixed gear" Inga växlar eller bromsar. Kedjan är fast mellan framdrev och bakhjul!
Nyheterna och polisen målade upp dom som ligister, så jag tänkte höra vad ni tycker om dom!
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 20:07De var vanligt med fixed på artonhundratalet.
De var vanligt med fixed på artonhundratalet.
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 20:15har plötsligt blivit tvärinne med fixie fast fixien faktist har peakat och är ute men det vet dom ju förstås inte om...
har plötsligt blivit tvärinne med fixie fast fixien faktist har peakat och är ute men det vet dom ju förstås inte om...
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 20:46Modernt på lekplatsen fast då med flak. Utväxling 1:1
Modernt på lekplatsen fast då med flak. Utväxling 1:1
Quote from Lena O on 29 July 2008, 22:22mycket vanligt i större städer utomlands bland cykelbudarna.
mycket vanligt i större städer utomlands bland cykelbudarna.
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 22:26Extremt vanligt på velodromer.
Extremt vanligt på velodromer.
Quote from Lena O on 29 July 2008, 22:33Kortare vevarm?
Kortare vevarm?
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 22:57Jag kör enbart på en fixie eller fixed gear, har trampat runt vevarmarna i ca 100mil till dax dato (4 veckor), målet innan snön faller, 400mil landsväg - visst glömmer man bort trampen lite ibland, man vaknar till när det smäller till vid knäskålarna! Kul
Jag kör enbart på en fixie eller fixed gear, har trampat runt vevarmarna i ca 100mil till dax dato (4 veckor), målet innan snön faller, 400mil landsväg - visst glömmer man bort trampen lite ibland, man vaknar till när det smäller till vid knäskålarna! Kul
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 05:04Fascinerande att folk lockas av en cykeltyp som blev omodern och opraktisk redan för 110 år sen, när frihjulet uppfanns...
Kanske nästa fluga är höghjulingar?
BILD:http://www.jonathanthejester.co.uk/pennyfarthing.jpg
Fascinerande att folk lockas av en cykeltyp som blev omodern och opraktisk redan för 110 år sen, när frihjulet uppfanns...
Kanske nästa fluga är höghjulingar?
Quote from Lena O on 30 July 2008, 10:48Du bör läsa på lite Rasmus 😉
Jättepraktiskt med fixie-singlespeed i tungtraffik!Varför uppfinner cykeln 2 ggr
Du bör läsa på lite Rasmus 😉
Jättepraktiskt med fixie-singlespeed i tungtraffik!
Varför uppfinner cykeln 2 ggr