Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFixed gear???
You need to log in to create posts and topics.

Jag skulle Väldigt gärna vilja testa en fixie. Nästan alla man ser är så grymt snygga eftersom de är extremt rena utan en massa prylar och dyl. Sen inbillar jag mig att det är bra träning att konstant vara tvungen att trampa. Men där bara gissar jag...

Att de ser snygga ut kan jag hålla med om, men de flesta som jag sett på nätet är nog olagliga eftersom de inte har reflexer eller ringklocka och renderar i böter om polisen tar dig.

i tung traffik tar Polisen aldrig dig 😉

Hur många är de som cyklar otaliga långa mil på asfaltsracers, har ringklocka och reflexer, räck upp en hand!?

Petri H: På vilket sätt är det relevant eller intressant i disskutionen?

Kristofer: Jag tolkade dina rader att du gärna skulle vilja prova att cykla en fixie och gillar utseende på många av de exponerade på nätet men väljer bort alternativet för att de är olagliga utan ringklocka på styret eller reflexer fastklämda på ekrarna

Av hänsyn till mina medmänniskor skulle jag ha ringklocka oavsett om ramen är konstruerad av kolfiber eller plast.

Huruvida jag använder den ialla uppkomliga situationer är väl en annan fråga, men jag har ialla fall till skillnad från dig en option i en

Kristofer: Yepp, skrev förklaringen i mitt första inlägg i denna tråd!

Edit: Kristofer, du fyllde i med text i ditt svar efter att jag postade raden ovan eller så är forumsfunktionaliteten ingen bra!?

Empati är en viktig sak det håller jag med om och ja

så länge man inte själv är stum så känns ju ringklocka rätt onödigt fast själv kör jag förstås ändå med en på racern: en hightechvariant med inbyggd kompass 🙂

Får jag ta ned handen nu?