Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 12:38Petri, otaliga långa mil vet jag inte, men eftersom jag till hälften i min vardagliga pendel till och från jobbet cyklar på cykelväg så har jag klocka. Används flitigt kan tilläggas, oftast med framgång men ibland nödgas man även använda stämman.
Reflex
Petri, otaliga långa mil vet jag inte, men eftersom jag till hälften i min vardagliga pendel till och från jobbet cyklar på cykelväg så har jag klocka. Används flitigt kan tilläggas, oftast med framgång men ibland nödgas man även använda stämman.
Reflex
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 12:40Sidoreflexen har inget krav på att sitta i/på hjulet.
Sidoreflexen har inget krav på att sitta i/på hjulet.
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 13:29Gott, då får den sitta på ramen. Var inte säker på detta, tack för info.
Gott, då får den sitta på ramen. Var inte säker på detta, tack för info.
Quote from Mikaela Lexén on 30 July 2008, 13:38Reflexer (samt lyse) krävs endast om man cyklar i mörker.
Är det ljust när man cyklar på sin racer ( kolfiber eller ej ) så kan man med gott samvete vara utan.
Ringklocke-kravet är dock svårare att komma undan...
Reflexer (samt lyse) krävs endast om man cyklar i mörker.
Är det ljust när man cyklar på sin racer ( kolfiber eller ej ) så kan man med gott samvete vara utan.
Ringklocke-kravet är dock svårare att komma undan...
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 13:40Reflexen skapar ingen märkbar obalans. Placebo kallas sånt! Undantaget om du kanske cyklar i åtskilliga hundra km/h, men jag tvivlar på det. Dessutom blir det inte ens teoretisk obalans om man har TVÅ ekerreflexer motstånde varandra.
För övrigt finns ing
Reflexen skapar ingen märkbar obalans. Placebo kallas sånt! Undantaget om du kanske cyklar i åtskilliga hundra km/h, men jag tvivlar på det. Dessutom blir det inte ens teoretisk obalans om man har TVÅ ekerreflexer motstånde varandra.
För övrigt finns ing
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 13:46Jag har vanligtvis häcken ovanför bakhjulet.
Jag har vanligtvis häcken ovanför bakhjulet.
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 14:29Jag hade en reflex, i bakhjulet. Om jag snurrade hjulet hållandes i sadeln så kändes en tydlig obalans, min beskrivning skulle vara som att hjulet vore elliptiskt. Har även kännt det när jag cyklat. Sen förstår jag resonemanget att det är bäst när reflexe
Jag hade en reflex, i bakhjulet. Om jag snurrade hjulet hållandes i sadeln så kändes en tydlig obalans, min beskrivning skulle vara som att hjulet vore elliptiskt. Har även kännt det när jag cyklat. Sen förstår jag resonemanget att det är bäst när reflexe
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 15:21med gamla typen av rätt stor bananformad ekerreflex så kändes tydligt bumpande i hjulet med en reflex monterad kl 6 som fixades om man monterade två reflexer en kl 6 och en kl 12
med gamla typen av rätt stor bananformad ekerreflex så kändes tydligt bumpande i hjulet med en reflex monterad kl 6 som fixades om man monterade två reflexer en kl 6 och en kl 12
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 15:26Skulle tänka mig att en typisk reflex och en normal slangventil har likvärdig påverkan. Ser inte att folk klagar på ventilerna så ofta...
Skulle tänka mig att en typisk reflex och en normal slangventil har likvärdig påverkan. Ser inte att folk klagar på ventilerna så ofta...
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 15:33Beror kanske på att "bumpar" mycket mer utan ventil än med....
Beror kanske på att "bumpar" mycket mer utan ventil än med....