Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 21:28Hej på er.
"Att de ser snygga ut kan jag hålla med om, men de flesta som jag sett på nätet är nog olagliga eftersom de inte har reflexer eller ringklocka och renderar i böter om polisen tar dig."
Som Rasmus redan förklarat så är det inte lag på reflexer
Hej på er.
"Att de ser snygga ut kan jag hålla med om, men de flesta som jag sett på nätet är nog olagliga eftersom de inte har reflexer eller ringklocka och renderar i böter om polisen tar dig."
Som Rasmus redan förklarat så är det inte lag på reflexer
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 21:37Fixed är snygga, clean och så. Känns som det gått varvet runt nu, snart har nog Lasse Berghagen en..
Fixed är snygga, clean och så. Känns som det gått varvet runt nu, snart har nog Lasse Berghagen en..
Quote from Funbeat user on 31 July 2008, 04:55Nja, P, där har du, tyvärr ska jag säga, fel. Lagen säger faktiskt inget om två oberoende bromssystem. En brakeless fixie uppfyller märkligt nog kraven som ställs i lagen, i alla fall om man definierar "bakåtmothåll" som bromssystem. Eftersom det inte var
Nja, P, där har du, tyvärr ska jag säga, fel. Lagen säger faktiskt inget om två oberoende bromssystem. En brakeless fixie uppfyller märkligt nog kraven som ställs i lagen, i alla fall om man definierar "bakåtmothåll" som bromssystem. Eftersom det inte var
Quote from Funbeat user on 31 July 2008, 06:56Med en racer utan tingklocka, fast med en bra tunga, lungor och stämband, så har man möjlighet att få fri lejd.
Med en racer utan tingklocka, fast med en bra tunga, lungor och stämband, så har man möjlighet att få fri lejd.
Quote from Funbeat user on 31 July 2008, 07:15hur är det med retardation och manöverkraft vid olika hastigheter och broms ala fixie?
hur är det med retardation och manöverkraft vid olika hastigheter och broms ala fixie?
Quote from Funbeat user on 31 July 2008, 07:17och kan man kalla broms ala fixie säker och snabb?
och kan man kalla broms ala fixie säker och snabb?
Quote from ellen olsson on 31 July 2008, 08:45> Notera den lite lustiga formuleringen med "bör" i fjärde paragrafen...
Den är inte lustig, men däremot så ska man vara medveten om hur ordet "bör" tolkas juridiskt. För att uttrycka det enkelt så innebär det i princip samma sak som "skall". Skillnaden
> Notera den lite lustiga formuleringen med "bör" i fjärde paragrafen...
Den är inte lustig, men däremot så ska man vara medveten om hur ordet "bör" tolkas juridiskt. För att uttrycka det enkelt så innebär det i princip samma sak som "skall". Skillnaden
Quote from Elias Engqvist on 31 July 2008, 09:32Oj, står det siffror i lagtexten lite förvånande (för mig iaf). Hur stor retardationen blir måste ju till stor del bero på hur väglaget ser ut.
Så kan man med fotbroms få bakhjulet att sluta snurra borde ju det räcka? Vad sen retardationen blir på en gr
Oj, står det siffror i lagtexten lite förvånande (för mig iaf). Hur stor retardationen blir måste ju till stor del bero på hur väglaget ser ut.
Så kan man med fotbroms få bakhjulet att sluta snurra borde ju det räcka? Vad sen retardationen blir på en gr
Quote from Funbeat user on 31 July 2008, 09:38Nyheterna och polisen målade iaf upp att det var en olaglighet i inslaget som omnäms. Polisen som var med muttrade om "ordentlig" fotbroms.
De sa också att inga olyckor som var fixierelaterade hade inträffat.
Nyheterna och polisen målade iaf upp att det var en olaglighet i inslaget som omnäms. Polisen som var med muttrade om "ordentlig" fotbroms.
De sa också att inga olyckor som var fixierelaterade hade inträffat.
Quote from Funbeat user on 31 July 2008, 11:22Hej Christer
Oj, står det siffror i lagtexten lite förvånande (för mig iaf). Hur stor retardationen blir måste ju till stor del bero på hur väglaget ser ut.
Och det står det också.
12 § Provning av broms skall ske på underlag med
friktionskoefficienten
Hej Christer
Och det står det också.
12 § Provning av broms skall ske på underlag med
friktionskoefficienten