Quote from Guest on 12 May 2013, 16:45Jag är tydligen en törstig typ för under träning när det inte erbjuds några depåstopp räcker det inte med de två flaskorna jag har på ramen...
Vad tror ni mer erfarna cyklister om en flaskhållare bakom sadeln?
Jag tillhör inte de aerodynamiskt formade cy
Jag är tydligen en törstig typ för under träning när det inte erbjuds några depåstopp räcker det inte med de två flaskorna jag har på ramen...
Vad tror ni mer erfarna cyklister om en flaskhållare bakom sadeln?
Jag tillhör inte de aerodynamiskt formade cy
Quote from Funbeat user on 12 May 2013, 16:55Nu är jag inget proffs på sadelflaskhållare, men jag tycker dessa ser helt ok ut.
Jag har sett flera gånger hur flaskor studsar ur sadelflaskhållare. Men dessa verkar ha en bra "flärp" som håller flaskan nere i sin hållare (förutsatt att man har en flask
Nu är jag inget proffs på sadelflaskhållare, men jag tycker dessa ser helt ok ut.
Jag har sett flera gånger hur flaskor studsar ur sadelflaskhållare. Men dessa verkar ha en bra "flärp" som håller flaskan nere i sin hållare (förutsatt att man har en flask
Quote from Funbeat user on 12 May 2013, 18:34Jag har flaskhållare bakom sadeln på långlopp-/pass och det fungerar bra.
Jag har flaskhållare bakom sadeln på långlopp-/pass och det fungerar bra.
Quote from Funbeat user on 12 May 2013, 18:44Ett annat alternativ är att (om du inte redan har det) du köper en cykeltröja med fickor som du kan stoppa en flaska i.
Då slipper du extra junk på cykeln.
Ett annat alternativ är att (om du inte redan har det) du köper en cykeltröja med fickor som du kan stoppa en flaska i.
Då slipper du extra junk på cykeln.
Quote from Funbeat user on 12 May 2013, 19:20Har exakt detta stället och det funkar bra, kör det när jag kör triathlon på tempohojen. Och då kan man pilla in reservdäcket mellan flaskstället och ha pumpen där också, funkar kanon.
Har exakt detta stället och det funkar bra, kör det när jag kör triathlon på tempohojen. Och då kan man pilla in reservdäcket mellan flaskstället och ha pumpen där också, funkar kanon.
Quote from Funbeat user on 12 May 2013, 20:05Du har inte tänkt på en camelbag, borde vara nåt för dig
Du har inte tänkt på en camelbag, borde vara nåt för dig
Quote from Funbeat user on 12 May 2013, 21:22Har kört med flaskställ bakom sadeln förut, men det var inte bra. Cykeln blev helt felbalanserad med 1,5 kg så högt upp och långt bak. Numera tar jag med en extra flaska i ryggfickan om det behövs.
Har kört med flaskställ bakom sadeln förut, men det var inte bra. Cykeln blev helt felbalanserad med 1,5 kg så högt upp och långt bak. Numera tar jag med en extra flaska i ryggfickan om det behövs.
Quote from Funbeat user on 15 May 2013, 10:50Det känns lite skumt i början på Vätternrundan med 2*1 liter i flaskor bakom sadeln men man vänjer sig snabbt.
Några reflexioner kring flaskor bakom sadeln:
- Det är lätt att dessa hoppar ur, man kan tvingas att sätta stället så att flaskorna hamnar rät
Det känns lite skumt i början på Vätternrundan med 2*1 liter i flaskor bakom sadeln men man vänjer sig snabbt.
Några reflexioner kring flaskor bakom sadeln:
- Det är lätt att dessa hoppar ur, man kan tvingas att sätta stället så att flaskorna hamnar rät
Quote from Funbeat user on 15 May 2013, 11:55Kan varmt rekommendera någon form av camelbak. Praktiskt, inget hoppar ur, inget tappas och man kan väldigt lätt dricka liten sip då och då.
Kan varmt rekommendera någon form av camelbak. Praktiskt, inget hoppar ur, inget tappas och man kan väldigt lätt dricka liten sip då och då.
Quote from Funbeat user on 15 May 2013, 14:13Om du köper två 750ml flaskor och har i dina vanliga ställ så räcker inte det heller?
Camelbak funkar bra när jag cyklar långpass på Cyclocross men inget jag skulle använda om jag cyklade med andra på landsväg, behöver all aerodynamik jag kan få för att h
Om du köper två 750ml flaskor och har i dina vanliga ställ så räcker inte det heller?
Camelbak funkar bra när jag cyklar långpass på Cyclocross men inget jag skulle använda om jag cyklade med andra på landsväg, behöver all aerodynamik jag kan få för att h