Quote from Mattias Johansson on 15 May 2013, 14:13Cyklade så de första åren med 4 flaskor på längre turer men har gått över till camelbak.
Fungerade väl med flaskor bak sadeln men i klungor är det bekvämare och smidigare med camelbak. Man kan då alltid dricka utan att tänka på var man befinner sig i klun
Cyklade så de första åren med 4 flaskor på längre turer men har gått över till camelbak.
Fungerade väl med flaskor bak sadeln men i klungor är det bekvämare och smidigare med camelbak. Man kan då alltid dricka utan att tänka på var man befinner sig i klun
Quote from Mattias Johansson on 15 May 2013, 14:17Biltema har en variant som är billig och fungerar riktigt bra om man vill testa modell Camelbak. Dock är den lite svår att rengöra pga av litet lock.
http://biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Vaskor/Vatskebehallare-27032/
Biltema har en variant som är billig och fungerar riktigt bra om man vill testa modell Camelbak. Dock är den lite svår att rengöra pga av litet lock.
http://biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Vaskor/Vatskebehallare-27032/
Quote from Funbeat user on 15 May 2013, 19:20Jag har också flaskor bakom när jag cyklar längre och själv, och gillar det skarpt. Ogillar att ha mycket saker i bakfickorna.
Dock så har jag Xlabs carbonwing med deras flaskhållare som är gjorda för att ha flaskor lodrätt. Flaskorna sitter hårt, men ä
Jag har också flaskor bakom när jag cyklar längre och själv, och gillar det skarpt. Ogillar att ha mycket saker i bakfickorna.
Dock så har jag Xlabs carbonwing med deras flaskhållare som är gjorda för att ha flaskor lodrätt. Flaskorna sitter hårt, men ä
Quote from Funbeat user on 16 May 2013, 19:07Nja dom såg kanske inte helt kassa ut för aerodynamiken men garanterat inget någon tempocyklist skulle ha 😛 Den jag har är en löparryggsäck som är riktigt fin på långpass i skogen med crossen.... Men med kassa aerodynamiska egenskaper 😛
Men som sagt, på
Nja dom såg kanske inte helt kassa ut för aerodynamiken men garanterat inget någon tempocyklist skulle ha 😛 Den jag har är en löparryggsäck som är riktigt fin på långpass i skogen med crossen.... Men med kassa aerodynamiska egenskaper 😛
Men som sagt, på
Quote from Funbeat user on 16 May 2013, 21:46Den undertröjan som Håkan nämner har jag kört två VR med och det har funkat kanon. Den rymmer 2 eller 2,1 liter men jag har dom gångerna fyllt 1,5 liter och då blir den klart mer följsam. Fördelen är att man kommer åt ryggfickorna också.
Den kommer att åk
Den undertröjan som Håkan nämner har jag kört två VR med och det har funkat kanon. Den rymmer 2 eller 2,1 liter men jag har dom gångerna fyllt 1,5 liter och då blir den klart mer följsam. Fördelen är att man kommer åt ryggfickorna också.
Den kommer att åk
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 10:05Dom har nu även 1l flaskor som passar i flaskställen på cyclecomponents såg jag. Sen är frågan hur stor ram man har, inte helt säkert den får plats...
Dom har nu även 1l flaskor som passar i flaskställen på cyclecomponents såg jag. Sen är frågan hur stor ram man har, inte helt säkert den får plats...
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 13:48Flaskställ på sadeln suger....
Bättre att ha flaskorna i ryggfickorna, -så är det för det vet jag.Gillar man en varm tung camelback på ryggen så är det också bättre än flaskställ på sadeln.
Flaskställ på sadeln suger....
Bättre att ha flaskorna i ryggfickorna, -så är det för det vet jag.
Gillar man en varm tung camelback på ryggen så är det också bättre än flaskställ på sadeln.
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 22:03Nisse, varför? Själv brukar jag få fullt i både fickor och ramväskor. Jag kan förstå att flaskor bakom sadeln lättare ramlar av, men vad är det i övrigt för nackdel(ar)?
Nisse, varför? Själv brukar jag få fullt i både fickor och ramväskor. Jag kan förstå att flaskor bakom sadeln lättare ramlar av, men vad är det i övrigt för nackdel(ar)?
Quote from Funbeat user on 9 June 2013, 18:10Kör man VR är ju ryggfickorna fulla med armvärmare, väst, gel & bars som inte rymms i ramväskan, åså lite verktyg såklart, just det pumpen, viktig detalj! mm.
Kör man VR är ju ryggfickorna fulla med armvärmare, väst, gel & bars som inte rymms i ramväskan, åså lite verktyg såklart, just det pumpen, viktig detalj! mm.
Quote from Funbeat user on 9 June 2013, 18:30saxat, "Vissa sådana sadelhållare lär ha en benägenhet att tappa flaskor på t.ex. kullersten och andra gupp.”
Detta har hänt mig då jag inte var tillräckligt noga vid moteringen av mitt ”Tacx flaskställsfäste” och då var Linus med. Malmö-Stockholmturen
saxat, "Vissa sådana sadelhållare lär ha en benägenhet att tappa flaskor på t.ex. kullersten och andra gupp.”
Detta har hänt mig då jag inte var tillräckligt noga vid moteringen av mitt ”Tacx flaskställsfäste” och då var Linus med. Malmö-Stockholmturen