Quote from Guest on 19 February 2012, 19:43Vad är bäst att ha flaskhållare bakom sadeln eller ha på ramen? jag ska dubbla flaskor.
Vad är bäst att ha flaskhållare bakom sadeln eller ha på ramen? jag ska dubbla flaskor.
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 19:53Bakom sadeln om man behöver fler än två flaskor, annars på ramen.
Bakom sadeln om man behöver fler än två flaskor, annars på ramen.
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 19:54Kör med 2 flaskor på ramen. Enkelt o snyggt.
Bakom sadeln kan man ha extra flaskor om det blir att du skall cykla långt o inte har tillgång att fylla på dina flaskor
Kör med 2 flaskor på ramen. Enkelt o snyggt.
Bakom sadeln kan man ha extra flaskor om det blir att du skall cykla långt o inte har tillgång att fylla på dina flaskor
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 21:15jag vet inte hur jag ska göra, många säger att det är bra bakom sadeln för att minska luftmotståndet, men det blir fortfarande tyngre med den.
jag vet inte hur jag ska göra, många säger att det är bra bakom sadeln för att minska luftmotståndet, men det blir fortfarande tyngre med den.
Quote from Rasmus Olsson on 19 February 2012, 21:21Joshua, det är bökigare och vingligare att ha dom bakom sadeln
Joshua, det är bökigare och vingligare att ha dom bakom sadeln
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 21:22okej, tack! tror jag köper till ramen då.
okej, tack! tror jag köper till ramen då.
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 21:32och det är inte mer aerodynamiskt att ha dom bakom sadeln, utan snarare sämre!
och det är inte mer aerodynamiskt att ha dom bakom sadeln, utan snarare sämre!
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 22:15"och det är inte mer aerodynamiskt att ha dom bakom sadeln, utan snarare sämre!"
Nja på den va. Om man förlänger en grant bakåt med basflöde så minska man den kraft som bromsar upp garanten. Samma torde gälla även här. Se bara på ”tempohjälmarna” med sin
"och det är inte mer aerodynamiskt att ha dom bakom sadeln, utan snarare sämre!"
Nja på den va. Om man förlänger en grant bakåt med basflöde så minska man den kraft som bromsar upp garanten. Samma torde gälla även här. Se bara på ”tempohjälmarna” med sin
Quote from ellen olsson on 19 February 2012, 22:22De flaskställ jag sett för montering bakom sadeln är inte så bra för luftflödet om det är flaskor i dem.
De flaskställ jag sett för montering bakom sadeln är inte så bra för luftflödet om det är flaskor i dem.
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 22:30Tack för alla goda råd.
Tack för alla goda råd.