Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFlaskhållare Bakom sadel eller på …
You need to log in to create posts and topics.

sedan har flaskorna en tendens att hoppa ur och landa under hjulen på den som cykla bakom (t-)

@P.

De flaskställ som dom flesta har bakom sadeln sticker upp och stör flödet efter cyklisten!

monterat en liknande:
http://www.slowtwitch.com/News/2009_top_15_Kona_finisher_bikes_-_men_1078.html

däremot att montera en flaska under sadelns bakre del p

@P.

"om jag ska cykla lite längre"

Lite längre ... när du Linus och några andra skriver "lite längre" så menas allt över 60 mil, eller? Trådskaparen ska kanske veta det.

OT: Träffade ett par stycken från HCK (Hisingens CK) igår kväll som hade kört PBP.

Daniel.

För min del är lite längre typ 20-30 mil och där över. Och då behöver man inte stanna så mycket om man som jag har. 4*0.75l= 3l plus 2l i camelen = 5 liter med mig. Vid 20 mil behöver jag inte stanna alls;)

Och vanligtvis har jag i två av flask

Jösses, finns det inga mackar där i Värmland? 🙂

Svårt att hitta vatten med Vänern, Klafsälven och Klarälven?

Kyrkogårdar. Alla kyrkogårdar har vatten för att vattna blommorna 🙂

Men när jag cyklar upp längs Bullaresjöarna (till Oslo) är det så glest att inte ens kyrkor finns längs vägen. Inte Värmland men ...

Jag försökte med vatten i Camelback (senast igår)

Fyll inte vatten vid kyrkan i Ingelstad, de tar vattnet direkt från ån. Som väl är har de märkt kranarna med skyltar.

"lite längre"... ja, kanske värt att utveckla det lite:
Egentligen spelar inte längden på cykelturen så stor roll, det är hur länge du tänkt sitta på cykeln innan du tänkt fylla på flaskorna som är det väsentliga: Räcker en eller två flaskor så sätt dom

Tack så mycket. Ni får mer än gärna fortsätta kommentera.