Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonFlaskhållare för sadel
You need to log in to create posts and topics.

Tjena!

Tips på en bra flaskhållare för sadel som kan hålla dubbla flaskor?
Eller för styret funkar också. Vad är smidigast?

Styre:
http://www.profile-design.com/profile-design/products/hydration/column-two/hc-mount.html

Sadel:
http://www.profile-design.com/profile-design/products/hydration/all-hydration/rm1.html

Finns hos Lewasport.se

Jag tror (har varken eller ännu) att styr-flaska är smidigast och mest aero.

Om du har tempopinnar på styret så är det bättre att ha en flaska mellan dem. Och två flaskor på sadeln. Om du nu tänker köra lite längre... För sprint behövs väl ingen flaska?

Enig med de flesta andra - snackar vi tempostyre så kör en flaska mellan armarna, detta är "flaska 1", den du dricker ur. Sen har du extra på ramen, en eller två beroende på hur många fästen du har och hur långt du ska. På tävling står depåerna typiskt så

Jag ska köra Kalmar Ironman för första gången nu i sommar.
Har en tempohoj med två hållare på ramen som räckte gott och väl till olympisk distans.
Nu bli Kalmar mycket längre så därför behehöver jag öka på flaskor.
Sen blir det betydligt längre cykelpas

Jag tycker det räcker med två flaskor - dom langar ju dricka hela tiden!

Jag har fem flaskor... Som du säger på träning kommer man långt! I Kalmar vill jag ha vatten, sportdryck cola och en att dricka ur. En hållare används till däck och verktyg 🙂

Som du ser finns det olika strategier, om man vill ha flera sorters dryck behöver man givetvis fler flaskor. På träning är det också en fördel att kunna ha mycket med sig (annars är småbåtshamnar ett bra ställe att fylla på om man bor vid kusten). Verktyg

Kalmar känns säkrad med vattenintaget efter vad ni berättar men det är framför allt när man är ute och tränar som jag skulle vilja ha fler flaskor med mig.

I tävling verkar en flaska fram rätt fiffigt. Finns det nån universal variant på flaskhållare för