Quote from Guest on 8 June 2011, 15:18Fler cyklister behöver åka fast enligt Tomas Pettersson, förundersökningsledare för trafikbrott vid regionalpolisen i Stockholm
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13141394.ab
Det skulle vara intressant och se statistik på vem som är vållande till
Fler cyklister behöver åka fast enligt Tomas Pettersson, förundersökningsledare för trafikbrott vid regionalpolisen i Stockholm
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13141394.ab
Det skulle vara intressant och se statistik på vem som är vållande till
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 15:28Om polisen ska ha koll på cyklisterna bär ju rimligtvis även de gående kollas upp.
Om polisen ska ha koll på cyklisterna bär ju rimligtvis även de gående kollas upp.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 18:49Jag kan till viss del förstå hållningen. Jag har bekanta i stockholm som under flera år cyklat som rent transportsätt som inte vågar sig ut på cykeln längre för att andelen aggresiva racercyklister som inte följer trafikreglerna ökat så kraftigt sista tid
Jag kan till viss del förstå hållningen. Jag har bekanta i stockholm som under flera år cyklat som rent transportsätt som inte vågar sig ut på cykeln längre för att andelen aggresiva racercyklister som inte följer trafikreglerna ökat så kraftigt sista tid
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 18:59Då är det bra att inte de omdömeslösa liggisterna är ute då också.
Då är det bra att inte de omdömeslösa liggisterna är ute då också.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 18:59Man får jobba lite om man ska åka fast i en hastighetskontroll till fots.
Man får jobba lite om man ska åka fast i en hastighetskontroll till fots.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 19:03Absolut David, fast än så länge är det så få liggister så att den omdömeslösa delen blir ganska så liten - men det är bättre att stoppa det innan det blir ett problem.
Absolut David, fast än så länge är det så få liggister så att den omdömeslösa delen blir ganska så liten - men det är bättre att stoppa det innan det blir ett problem.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 19:06Det är kanske en stor del av liggisterna som omdömeslösa?
Jag träffade på en på Slottsrundan och hans omdöme var väldigt bristfälligt när han vinglade runt inne i en klunga.
Det är kanske en stor del av liggisterna som omdömeslösa?
Jag träffade på en på Slottsrundan och hans omdöme var väldigt bristfälligt när han vinglade runt inne i en klunga.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 19:07Fredrik, det finns ställen där max hastigheten är 10 km/h, ok du får springa, men där borde du kunna åka dit för fotspringning..
Fredrik, det finns ställen där max hastigheten är 10 km/h, ok du får springa, men där borde du kunna åka dit för fotspringning..
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 19:28Jo, jag känner till det, och fortare än 10km/h kan jag uppenbarligen springa ganska länge, men de är ganska lätträknade. Jag är inte ens säker på att det finns allmän väg som är nersatt till 10km/h, det brukar mest vara på sopstationer och andra anläggnin
Jo, jag känner till det, och fortare än 10km/h kan jag uppenbarligen springa ganska länge, men de är ganska lätträknade. Jag är inte ens säker på att det finns allmän väg som är nersatt till 10km/h, det brukar mest vara på sopstationer och andra anläggnin
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 22:15Han på slottsrundan har du nämnt för länge sen David.
Cyklade han i en klunga med Lunedi-cyklister? De har en liggcyklist som ibland är med och drar i deras klungor - kommer sen andra som inte är vana att ha med en liggcyklist kan det bli rörigt av det
Han på slottsrundan har du nämnt för länge sen David.
Cyklade han i en klunga med Lunedi-cyklister? De har en liggcyklist som ibland är med och drar i deras klungor - kommer sen andra som inte är vana att ha med en liggcyklist kan det bli rörigt av det