Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFler cyklister behöver åka fast! …
You need to log in to create posts and topics.

Fler cyklister behöver åka fast enligt Tomas Pettersson, förundersökningsledare för trafikbrott vid regionalpolisen i Stockholm

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13141394.ab

Det skulle vara intressant och se statistik på vem som är vållande till

Om polisen ska ha koll på cyklisterna bär ju rimligtvis även de gående kollas upp.

Jag kan till viss del förstå hållningen. Jag har bekanta i stockholm som under flera år cyklat som rent transportsätt som inte vågar sig ut på cykeln längre för att andelen aggresiva racercyklister som inte följer trafikreglerna ökat så kraftigt sista tid

Då är det bra att inte de omdömeslösa liggisterna är ute då också.

Man får jobba lite om man ska åka fast i en hastighetskontroll till fots.

Absolut David, fast än så länge är det så få liggister så att den omdömeslösa delen blir ganska så liten - men det är bättre att stoppa det innan det blir ett problem.

Det är kanske en stor del av liggisterna som omdömeslösa?
Jag träffade på en på Slottsrundan och hans omdöme var väldigt bristfälligt när han vinglade runt inne i en klunga.

Fredrik, det finns ställen där max hastigheten är 10 km/h, ok du får springa, men där borde du kunna åka dit för fotspringning..

Jo, jag känner till det, och fortare än 10km/h kan jag uppenbarligen springa ganska länge, men de är ganska lätträknade. Jag är inte ens säker på att det finns allmän väg som är nersatt till 10km/h, det brukar mest vara på sopstationer och andra anläggnin

Han på slottsrundan har du nämnt för länge sen David.

Cyklade han i en klunga med Lunedi-cyklister? De har en liggcyklist som ibland är med och drar i deras klungor - kommer sen andra som inte är vana att ha med en liggcyklist kan det bli rörigt av det