Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 15:51Det är klart att det blir kaos i trafiken när det saknas plats för cyklister... Inte får vi cykla bland bilarna och på cykelvägarn saknas det plats... sen vinglar alla som kör under 12km, de ser sig inte om samt att många gångtrafikanter gillar att hänga
Det är klart att det blir kaos i trafiken när det saknas plats för cyklister... Inte får vi cykla bland bilarna och på cykelvägarn saknas det plats... sen vinglar alla som kör under 12km, de ser sig inte om samt att många gångtrafikanter gillar att hänga
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 20:58Dåligt skriven artikel som förväntat.
Däremot så tycker jag att det är en bra idé att bötfälla fler cyklister. Det är troligen en väldigt lågt prioriterad trafikantgrupp för trafikpolisen. Ökningen av antalet cyklister + den generella ökningen av aggres
Dåligt skriven artikel som förväntat.
Däremot så tycker jag att det är en bra idé att bötfälla fler cyklister. Det är troligen en väldigt lågt prioriterad trafikantgrupp för trafikpolisen. Ökningen av antalet cyklister + den generella ökningen av aggres
Quote from ellen olsson on 13 June 2011, 21:29I korsningen Skånegatan/Ullevigatan i Göteborg så brukar de stå någon morgon varje vecka och plocka cyklister som cyklar mot rött. Det är nog Polisens "snabbaste pengar". Jag har sett hur många som helst som cyklat "rakt i famnen" på Polisen där när jag c
I korsningen Skånegatan/Ullevigatan i Göteborg så brukar de stå någon morgon varje vecka och plocka cyklister som cyklar mot rött. Det är nog Polisens "snabbaste pengar". Jag har sett hur många som helst som cyklat "rakt i famnen" på Polisen där när jag c
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 21:49De har haft satsningar i Stockholm på cyklister och rödljus framförallt. Mitt ex fastnade faktiskt i en sådan i fjol och fick betala 1500:-. Polisen var gammal cykelmek och lagade hennes cykellyse på plats utan kostnad (det var väl någon sladd som trillat
De har haft satsningar i Stockholm på cyklister och rödljus framförallt. Mitt ex fastnade faktiskt i en sådan i fjol och fick betala 1500:-. Polisen var gammal cykelmek och lagade hennes cykellyse på plats utan kostnad (det var väl någon sladd som trillat
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 22:28Varje rödljus som inte reagerar på cyklister är värt minst tio rödljuskörningar i gengäld. Om cyklisterna inte är värda att slå om ljusen för bör det inte spela någon roll om de glider förbi vid rött...
Varje rödljus som inte reagerar på cyklister är värt minst tio rödljuskörningar i gengäld. Om cyklisterna inte är värda att slå om ljusen för bör det inte spela någon roll om de glider förbi vid rött...
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 22:30I Stockholm är det få ljus som inte reagerar på cyklar som jag har upplevt det. Jag vet på rak arm ett som hade problem med det, vid Aspudden.
I Stockholm är det få ljus som inte reagerar på cyklar som jag har upplevt det. Jag vet på rak arm ett som hade problem med det, vid Aspudden.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 22:35Det finns ett på Norra Stationsgatan, men där är det ju så mycket bilar att det sällan märks.
Det finns ett på Norra Stationsgatan, men där är det ju så mycket bilar att det sällan märks.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 22:35Dubbel (#)
Dubbel (#)
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 22:43Finns (minst) tre såna eländiga trafikljus i min närhet, där jag cyklar ofta. Hyfsat irriterande faktiskt och de har fått till och med mig att köra mot rött (efter att först stått still en stund och sedan kör när situationen är trygg).
Men jag erkänner, d
Finns (minst) tre såna eländiga trafikljus i min närhet, där jag cyklar ofta. Hyfsat irriterande faktiskt och de har fått till och med mig att köra mot rött (efter att först stått still en stund och sedan kör när situationen är trygg).
Men jag erkänner, d
Quote from Rasmus Olsson on 13 June 2011, 22:51Om de nu kände av cyklar, varför sätter de då upp knappar att trycka på för att få grönt?
Om de nu kände av cyklar, varför sätter de då upp knappar att trycka på för att få grönt?