Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFler cyklister behöver åka fast! …
You need to log in to create posts and topics.

Det är klart att det blir kaos i trafiken när det saknas plats för cyklister... Inte får vi cykla bland bilarna och på cykelvägarn saknas det plats... sen vinglar alla som kör under 12km, de ser sig inte om samt att många gångtrafikanter gillar att hänga

Dåligt skriven artikel som förväntat.

Däremot så tycker jag att det är en bra idé att bötfälla fler cyklister. Det är troligen en väldigt lågt prioriterad trafikantgrupp för trafikpolisen. Ökningen av antalet cyklister + den generella ökningen av aggres

I korsningen Skånegatan/Ullevigatan i Göteborg så brukar de stå någon morgon varje vecka och plocka cyklister som cyklar mot rött. Det är nog Polisens "snabbaste pengar". Jag har sett hur många som helst som cyklat "rakt i famnen" på Polisen där när jag c

De har haft satsningar i Stockholm på cyklister och rödljus framförallt. Mitt ex fastnade faktiskt i en sådan i fjol och fick betala 1500:-. Polisen var gammal cykelmek och lagade hennes cykellyse på plats utan kostnad (det var väl någon sladd som trillat

Varje rödljus som inte reagerar på cyklister är värt minst tio rödljuskörningar i gengäld. Om cyklisterna inte är värda att slå om ljusen för bör det inte spela någon roll om de glider förbi vid rött...

I Stockholm är det få ljus som inte reagerar på cyklar som jag har upplevt det. Jag vet på rak arm ett som hade problem med det, vid Aspudden.

Det finns ett på Norra Stationsgatan, men där är det ju så mycket bilar att det sällan märks.

Dubbel (#)

Finns (minst) tre såna eländiga trafikljus i min närhet, där jag cyklar ofta. Hyfsat irriterande faktiskt och de har fått till och med mig att köra mot rött (efter att först stått still en stund och sedan kör när situationen är trygg).
Men jag erkänner, d

Om de nu kände av cyklar, varför sätter de då upp knappar att trycka på för att få grönt?