Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 22:48jag har blivit omkörd av liggcyklist om mornarna, oväntat inslag på cykelbanan. lite läskigt eftersom man inte ser sig om i den höjden, och snubben kör på i bra fart.
fast värre är det övriga kaoset. vi är för många cyklister som ska få plats.
jag har blivit omkörd av liggcyklist om mornarna, oväntat inslag på cykelbanan. lite läskigt eftersom man inte ser sig om i den höjden, och snubben kör på i bra fart.
fast värre är det övriga kaoset. vi är för många cyklister som ska få plats.
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 06:03Vissa behöver höra saker flera gånger. Det är därför som i princip alla diskussioner går i repris.
Jag vet inte ifall han drar i någon klunga om han vinglar runt inne i den.
Vissa behöver höra saker flera gånger. Det är därför som i princip alla diskussioner går i repris.
Jag vet inte ifall han drar i någon klunga om han vinglar runt inne i den.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 08:03Herr Polisman! varför sätts det upp fartkameror byggs vägbulor chikaner m.m för att hindra fortkörning? du har säker häcken full med "dina förare"
Herr Polisman! varför sätts det upp fartkameror byggs vägbulor chikaner m.m för att hindra fortkörning? du har säker häcken full med "dina förare"
Quote from Lena O on 13 June 2011, 09:56Tommy: Precis, vartenda lite åtgärd på vår gator är på plats tack vara att bilister inte kan uppför sig i trafiken.
Tommy: Precis, vartenda lite åtgärd på vår gator är på plats tack vara att bilister inte kan uppför sig i trafiken.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 10:35Och snart kanske vi får köra mot rött
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13161092.ab
Och snart kanske vi får köra mot rött
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 12:38Det tror jag faktiskt är en dålig idé. Mot enkelriktat kan jag köpa, men att "i vissa fall", t.ex högersväng, få köra mot rött blir för luddigt och jag har svårt att se att det skulle hjälpa så mycket.
Det tror jag faktiskt är en dålig idé. Mot enkelriktat kan jag köpa, men att "i vissa fall", t.ex högersväng, få köra mot rött blir för luddigt och jag har svårt att se att det skulle hjälpa så mycket.
Quote from ellen olsson on 13 June 2011, 14:07Väjningsplikt vid högersväng när det är rött funkar ju för "alla" trafikslag i andra länder så det borde absolut kunna funka i Sverige.
Väjningsplikt vid högersväng när det är rött funkar ju för "alla" trafikslag i andra länder så det borde absolut kunna funka i Sverige.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 14:08För något värde på fungera.
För något värde på fungera.
Quote from ellen olsson on 13 June 2011, 14:11Det funkar bra i USA. Menar du att vi är sämre? 😉
Det funkar bra i USA. Menar du att vi är sämre? 😉
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 14:19Stod utanför Centralen/Vasagatan en tidig Fredagsmorgon, det var vid 06.30 tiden. Av 15 cyklister stannade en för rött ljus?!!
Jag har slutat cykelpendla i centrala Sthlm. Allt för många idioter i trafiken!
Stod utanför Centralen/Vasagatan en tidig Fredagsmorgon, det var vid 06.30 tiden. Av 15 cyklister stannade en för rött ljus?!!
Jag har slutat cykelpendla i centrala Sthlm. Allt för många idioter i trafiken!