Quote from Guest on 29 July 2010, 22:42Hjälp mig, vet att det finns diskussioner i andra trådar men hittar de ej.
Har tränat hela mitt liv förutom tre år då jag födde två barn och var gravid. Har nu löptränat i ett år kontinuerligt men max 15-20 km i veckan och vill nu öka längd och ett pass t
Hjälp mig, vet att det finns diskussioner i andra trådar men hittar de ej.
Har tränat hela mitt liv förutom tre år då jag födde två barn och var gravid. Har nu löptränat i ett år kontinuerligt men max 15-20 km i veckan och vill nu öka längd och ett pass t
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 22:52Låter vettigt... Tumregeln är att inte öka mer än 10% / vecka i mängd och inte öka kvalitékilometer samma vecka som mängdökning. Nu vet jag inte hur din livssituation ser ut och vad du vill åstadkomma...
Låter vettigt... Tumregeln är att inte öka mer än 10% / vecka i mängd och inte öka kvalitékilometer samma vecka som mängdökning. Nu vet jag inte hur din livssituation ser ut och vad du vill åstadkomma...
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 22:59Jobbar 100% (8-16.45) två barn födda 07 och 09. Har ju tränat bra mycket mer tidigare i livet...
Jobbar 100% (8-16.45) två barn födda 07 och 09. Har ju tränat bra mycket mer tidigare i livet...
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 23:06chariot cougar 2?
http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=CHARIOTCARRIERSCOUGAR2_PAKETJag har ju bara ett barn, då klarar man sig på en något mindre vagn 😉
chariot cougar 2?
http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=CHARIOTCARRIERSCOUGAR2_PAKET
Jag har ju bara ett barn, då klarar man sig på en något mindre vagn 😉
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 17:45Kör utan vagn då jag samtidig ser detta som egentid.
Kör utan vagn då jag samtidig ser detta som egentid.
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 18:01Utan att veta hur mycket tid du har så är det ju svårt att ge några specifika råd. Kan du springa till och från jobbet?= På lunchen? Innan eller efter middagen?
Jag springer merparten av mina korta pass (<10 km) på lunchen. Längre pass lägger jag innan m
Utan att veta hur mycket tid du har så är det ju svårt att ge några specifika råd. Kan du springa till och från jobbet?= På lunchen? Innan eller efter middagen?
Jag springer merparten av mina korta pass (<10 km) på lunchen. Längre pass lägger jag innan m
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 20:35Vara mer specifik. När på dygnet passet ska genomföras är inget problem utan hur mycket passmässigt och längdmässigt jag vågar öka. Tumregeln 10% känns verkligen futtig....
Vara mer specifik. När på dygnet passet ska genomföras är inget problem utan hur mycket passmässigt och längdmässigt jag vågar öka. Tumregeln 10% känns verkligen futtig....
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 10:29Tumregeln är 10% ökning, men det är inte lag. Man kan naturligtvis öka mer, men det gäller att ha VÄLDIGT god koll på vad man tål. Skador och överträning kommer smygande och när de väl inträffar är det för sent att slå av på takten. Periodisera din tränin
Tumregeln är 10% ökning, men det är inte lag. Man kan naturligtvis öka mer, men det gäller att ha VÄLDIGT god koll på vad man tål. Skador och överträning kommer smygande och när de väl inträffar är det för sent att slå av på takten. Periodisera din tränin
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 22:55Titta på träningsprogram för halvmara. Placera in dig själv där du ligger och så följ den ökningstakten tills du känner att du är där du vill vara.
Titta på träningsprogram för halvmara. Placera in dig själv där du ligger och så följ den ökningstakten tills du känner att du är där du vill vara.
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 14:40Tack! Ska provas!
Tack! Ska provas!