Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag läste om en kille som flyttade sina gränser under ett lopp. Han blev knuffad av en annan löpare i starten och bestämde sig för att ”dra till den jäveln fick nog”. Han hittade ett nytt tempo och persade med över två minuter. Rätt kul tycker jag.

Jag t

Det var så jag satte mitt personliga rekord på milen. Tog rygg på en kille som sprang snabbare än jag "kunde" springa, spydde efter 7 km och fortsatte sedan i eget tempo de sista tre. Dock inte ett kontrollmätt 10000m lopp utan två varv backigt löparspår

Lite kul att detta kom upp, var precis som jag upplevde nu sist jag var ute och sprang. Alltså att jag oavsiktligt lyckades flytta min mentala gräns. För var första gången man kunde "springa ordentligt" efter hela vintern, äntligen lite barmark och inte s

Flyttade en gång min mentala gräns genom att footpoden var felkalibrerad (hade inte ställt in rätt par skor). Fick trycka på ordentligt för att ligga i rätt tempo och slutade med att jag sänkte min tid på milen från 36:11 till 34:57.

En klassiker är historien om Gunder Hägg och hans pappa som stegade upp en 750 meter lång bana i skogen och tog tiden med en väckarklocka när Gunder sprang 2 varv på den. Pappa Nils-Henrik drog av en halv minut och sa att Gunder var en naturbegåvning som

Kul att läsa. 🙂 Det var precis såna där grejer jag tänkte på.

När Pharmacias terrängsektion körde sitt mästerskap (kan det ha varit 1999) vid Karlberg så tog jag kommandot direkt och hade mest svårt att inte springa fel på 4 km spåret, det går ju lite kors och tvärs. På upploppet så springer en kille förbi mig och k

Att bli knuffad, glad eller lurad av tempot verkar vara grejen.

"Lurad" är ett bra sätt, att kunna sätta in ytterligare växel. Jag får erkänna att jag hamnar i bekvämlighetszonen av alltför många skäl gång på gång.

http://www.runandreasrun.se - Frihet är att springa

Jag håller på att flytta några andra gränser, avsiktligt. Har testat periodisk fasta några veckor (skippar frukost vilket ger 16 timmar utan mat). Det spännande var att se om det gick att springa innan lunch, på fastande mage. Första gångerna hade jag med

12