Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFoamroller
You need to log in to create posts and topics.

12

Vad har ni för erfarenheter av foam roller? Bästa märket? Var beställer jag för lägsta pris? Ska det vara en slät eller med "knoppar"?

Jag föredrar min svarta Rumble Roller, rejäl sak med taggar som biter bra även på riktigt motsträviga muskler. Fast var man köper en vet jag inte eftersom jag fick min i födelsedagspresent!

Samma som Annica. Den svarta elaka jäveln!

Oja, svarta med stora piggarna på. Den känns! 🙂

Såg nån sådan på xxl sport

Tänk på att det är jättestor skillnad på roller och roller. Jag har haft ett antal, inklusive såna med taggar. Men det är bara en av dom där taggarna faktiskt känns som om dom gör nån nytta, dvs går in i muskeln och "petar". För alla andra så har taggarna

Tibor (t+)
Den långa är bra för då kan man ligga ner på den och den tar hela ryggen, man behöver inte hålla på och trassla och vingla heller om man vill massera ena sidan och sen rulla över och massera andra sidan. Den korta kanske är lättare att få plats

Jag, som aldrig har använt en sådan här, undrar - vad är det för skillnad mellan foam roller-behandling och traditionell massage? Förutom timpriset då. 🙂

Det ska väl vara det taktila, personliga i att bli masserad. Massören kan känna knutar och prylar man själv inte är medveten om dessutom.

I gengäld kan man ha rollern tillgänglig och självbehandla småkrämpor och småsaker som man annars hade ignorerat, e

Jag har bara en vanlig slät, som jag köpte på Stadium eller Intersport, minns inte riktigt. Men den har gjort underverk för mina vader. För gick det knappt att peta på vaderna, nu säger min massör att jag har nog dom mjukaste vaderna hon varit med för en

12