Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 19:38Men om jag bara skulle toppa lite skulle jag ju inte överträffa mig själv, inte göra mig själv och laget riktigt nöjda med stafetten och inte flyga fram genom skogen hela veckan! ^^
Men om jag bara skulle toppa lite skulle jag ju inte överträffa mig själv, inte göra mig själv och laget riktigt nöjda med stafetten och inte flyga fram genom skogen hela veckan! ^^
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 19:50Oj, missade helt att du var så ung. Jag tror det enda du behöver göra är att ta det lite lugnt ett par dagar före tävlingen. Du har en väldigt lång karriär framför dig, så passa på att ha kul och inte ta varje tävling som sista loppet i livet 😉
Jag avun
Oj, missade helt att du var så ung. Jag tror det enda du behöver göra är att ta det lite lugnt ett par dagar före tävlingen. Du har en väldigt lång karriär framför dig, så passa på att ha kul och inte ta varje tävling som sista loppet i livet 😉
Jag avun
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 20:38Bommade också helt din ålder... Träna på, tävla och ha roligt så kommer formkurvan stiga ganska rakt. Toppning är är mest för oss gamla vrak med kroppar som omsorg och försiktighet. 😉
Bommade också helt din ålder... Träna på, tävla och ha roligt så kommer formkurvan stiga ganska rakt. Toppning är är mest för oss gamla vrak med kroppar som omsorg och försiktighet. 😉
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 14:16Lånar tråden. Satsar på Midnattsloppet på lördag. Körde VO2MAX-intervaller i måndags, och tänker mig ett lätt pass ikväll och sedan vila. För defensivt?
Mickes "farttest" ovan inför milloppet verkar lockande, dock med min tävlingsfart och kanske 2x3000m
Lånar tråden. Satsar på Midnattsloppet på lördag. Körde VO2MAX-intervaller i måndags, och tänker mig ett lätt pass ikväll och sedan vila. För defensivt?
Mickes "farttest" ovan inför milloppet verkar lockande, dock med min tävlingsfart och kanske 2x3000m
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 15:07Magnus: Om du absolut vill testa tävlingsfarten så pass nära tävlingen tror jag du skulle ha bättre nytta av ett pass liknande 3km jogg, 2km i 10k fart och sedan 2km jogg. Avsluta med 4-6x200m intervaller i flytfart (spring fort men avslappnat). Annars sk
Magnus: Om du absolut vill testa tävlingsfarten så pass nära tävlingen tror jag du skulle ha bättre nytta av ett pass liknande 3km jogg, 2km i 10k fart och sedan 2km jogg. Avsluta med 4-6x200m intervaller i flytfart (spring fort men avslappnat). Annars sk
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 21:45Sagt och gjort, fast jag hoppade över intervallerna. Har inte kläm på vad flytfart är. 🙂
Sagt och gjort, fast jag hoppade över intervallerna. Har inte kläm på vad flytfart är. 🙂
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 09:21Hur lång återhämntning behövs det efte VOmax intervaller inför ett lopp? Så där mellan tummen och pekfingret?
Hur lång återhämntning behövs det efte VOmax intervaller inför ett lopp? Så där mellan tummen och pekfingret?
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 11:00Mats, gamla puls.se sa:
Distans
Återhämtad efter: 6-8 timmar
Helt återhämtad efter: 0.5 - 2 dygnLång distans
Återhämtad efter: 24 timmar
Helt återhämtad efter: 2 - 3 dygnSnabb distans
Återhämtad efter: 12-24 timmar
Helt återhämtad efter: 2-3 dygnLå
Mats, gamla puls.se sa:
Distans
Återhämtad efter: 6-8 timmar
Helt återhämtad efter: 0.5 - 2 dygn
Lång distans
Återhämtad efter: 24 timmar
Helt återhämtad efter: 2 - 3 dygn
Snabb distans
Återhämtad efter: 12-24 timmar
Helt återhämtad efter: 2-3 dygn
Lå
Quote from Susan Hartley on 20 August 2010, 12:21Leif: Då betyder det att man i praktiken aldrig är helt återhämtad?
Leif: Då betyder det att man i praktiken aldrig är helt återhämtad?
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 13:02Johanna+Leif: Jag skulle tolka de siffrorna som att man bör vara "helt återhämtad" innan en tävling. Men innan nästa träning räcker det om man är återhämtad enligt den kortare angivelsen.
Variationen som anges beror så klart på hur hårt man verkligen gjo
Johanna+Leif: Jag skulle tolka de siffrorna som att man bör vara "helt återhämtad" innan en tävling. Men innan nästa träning räcker det om man är återhämtad enligt den kortare angivelsen.
Variationen som anges beror så klart på hur hårt man verkligen gjo