Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 10:58Tur det.
Annars får man kanske fundera på om man får springa (fortare än 10km/h) på en gågata :-/
Tur det.
Annars får man kanske fundera på om man får springa (fortare än 10km/h) på en gågata :-/
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 12:25Är det första april?
Kanske skvallerblaskorna som hittat på detta för att skapa lite rubriker?Om det är sant kommer det att vara hastighetsövervakning på alla cykeltävlingar nu?
Kommer det att bli flygande besiktning på alla cyklister under lopp?
Komme
Är det första april?
Kanske skvallerblaskorna som hittat på detta för att skapa lite rubriker?
Om det är sant kommer det att vara hastighetsövervakning på alla cykeltävlingar nu?
Kommer det att bli flygande besiktning på alla cyklister under lopp?
Komme
Quote from Rasmus Olsson on 8 June 2011, 12:33Varför det Markus? Är det inte enklare om alla följer de lagar och regler som finns, istället för att hitta på egna, eller följa godtyckliga?
Varför det Markus? Är det inte enklare om alla följer de lagar och regler som finns, istället för att hitta på egna, eller följa godtyckliga?
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 13:02Nu vet vi ju inte alla detaljer (tror jag) men det är väl klart att det kan bli böter vid fortkörning även på cykel ?
Skulle aldrig våga köra i 59 km/h inne i Stockholm 🙂
Nu vet vi ju inte alla detaljer (tror jag) men det är väl klart att det kan bli böter vid fortkörning även på cykel ?
Skulle aldrig våga köra i 59 km/h inne i Stockholm 🙂
Quote from Rasmus Olsson on 8 June 2011, 13:18Det är omöjligt eftersom inga trafikljus är synkade. Det är intervaller som gäller i stan.
Det är omöjligt eftersom inga trafikljus är synkade. Det är intervaller som gäller i stan.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 13:37Den här synen dök upp framför ögonen på mig vid upprepade tillfällen då jag nyligen kom cyklande mellan Löddeköpinge och Borgeby. Det är en sträcka på ett par km, närliggande begyggelse saknas. Landsvägen går parallellt. Syns kanske inte så tydligt på bil
Den här synen dök upp framför ögonen på mig vid upprepade tillfällen då jag nyligen kom cyklande mellan Löddeköpinge och Borgeby. Det är en sträcka på ett par km, närliggande begyggelse saknas. Landsvägen går parallellt. Syns kanske inte så tydligt på bil
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 13:45Vägspärrar brukar inte vara snabbare 🙂
Tror inte det gäller om det inte är en "formell" skylt
Vägspärrar brukar inte vara snabbare 🙂
Tror inte det gäller om det inte är en "formell" skylt
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 13:47Undrar om cyklisten ifråga hade cykeldator? Annars torde det ha varit rätt svårt för honom själv avgöra hastigheten? Hur är det tänkt att förare av fordon utan krav på hastighetsmätare ska kunna säkerställa att de håller lagstadgad hastighet? Hmmm...
Undrar om cyklisten ifråga hade cykeldator? Annars torde det ha varit rätt svårt för honom själv avgöra hastigheten? Hur är det tänkt att förare av fordon utan krav på hastighetsmätare ska kunna säkerställa att de håller lagstadgad hastighet? Hmmm...
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 13:52Det är väl deras problem? Jag förstår inte vad som är grejen. Åker man för fort så åker man för fort, oavsett fordon. Klart han ska ha böter precis som alla andra de stoppade för fortkörning vid den kontrollen.
Godtyckliga skyltar om hastighetsbegränsnin
Det är väl deras problem? Jag förstår inte vad som är grejen. Åker man för fort så åker man för fort, oavsett fordon. Klart han ska ha böter precis som alla andra de stoppade för fortkörning vid den kontrollen.
Godtyckliga skyltar om hastighetsbegränsnin
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 13:59Max 10km/h är nog främst för dom som måste flytta bomen för att passera.
Max 10km/h är nog främst för dom som måste flytta bomen för att passera.