Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFortkörningsböter på Cykel
You need to log in to create posts and topics.

Som vanligt har polisen koll på läget.

Vilket seriöst intryck alla tidningar gör, när de inte ens gör en normal källkontroll, utan bara citerar varandra.

Håller med, Bruse, det är dåligt (t-)

Dags att sätta upp hastighetsskyltar för cykelbanor? Ska cyklister börja bötfällas (500 kr) för att de kör för långsamt? 😉 Trafikförordningen (1998:1276) 3:16 stadgar ju "En förare får inte utan giltigt skäl köra med överdrivet låg hastighet, plötsligt b

Mailade Aftonblaskan igår eftersom de felaktigt skrev att man måste använda cykelbanan om det finns en sådan. En riktigt kass tidning som jag normalt aldrig läser vare sig på nätet eller i pappersform. Det var nån länk om hur mycket cykelolyckor det är o

Det var alltså skvallerblaskorna som hittat på detta med böter för cykelfortkörning. Tänk vad dom gör för att få sälja några extra tidningar.

Lite synd kanske? Att det var en anka ...
Jo jag tycker nog trafikpoliser kan jag en och annan cyklist också, det finns de sinte beter sig vettigt.
Men ännu hellre lägga resurser på mer trafikundervisning för skolbarn. Inklusive gymnasister, som iaf här

Ken: Dålig kondis borde väl vara ett giltigt skäl?

Och på Universitetet ...

..historien som visade sig vara en anka: http://hd.se/inrikes/2011/06/09/botfalld-cyklist-var-tidningsanka/