Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Är jag körd inför SM nu?

Tjenna

har tränat på bra under vintern enligt szalkais 4h program. Men har sedan 2,5 vecka inte kunnat köra riktigt löpträning pga ont knä. troligtvis är det löparknä.

Men värken börjar avta, så jag hoppas börja kunna pröva

ju fortare du söker för det desto fortare har du chans att komma tillbaka.
gå till någon som jobbar med idrott

Löparknä är ju ett symtom. Vila är en sak men har du inte åtgärdat grundproblemet så kommer ju symtomen tillbaka efter uppehållet. Sök nu!

Jo jag har börjat stretcha och kör med tens-apparat. Var hos massör i går och det blev lite bättre men det känns fortfarande. Ska till en sjukgymnast i morgon så jag får se vad hon säger, men vad tror ni är det lika bra att lägga ned satsningen och börja

jag är ledsen men det går verkligen inte att göra sådana förutsägelser. speciellt inte utan funktionel diagnos.

Massör och sjukgymnaster, visst kan de hjälpa dig men varför inte besöka en ortoped. Det kanske är så att du har en felställning i foten som då gör att du löparknä. själv fick jag det i höften och det belv genast bättre när jag fick ilägg i skorna. Lycka

Var bor du?

Om det mig du menar så bor jag i Sundsvall 🙂

Förra året tränade jag inför mitt första marathon i Stockholm. I april började jag få problem med knät och mina långpass blev kortare och kortare. På slutet endast drygt 15km innan det tog stopp.

Jag gick till slut till en naprapat och han behandlade mi

Japp, det var dig jag menade Jörgen...om man vet var ngn som behöver kvalificerad hjälp bor kan ngn eventuellt ge lite tips om vem man kan uppsöka. Dock vet jag ingen i Sundsvall, men det finns säkert ngn annan här som vet. 🙂

12