Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatForumfågeln
You need to log in to create posts and topics.

12

Fågeln får gärna vara kvar men kan man inte göra den i en annan färg än blått så att det syns bättre vilka trådar man skrivit i.

@Jenny
Menar du "-webkit" i CSSen?
(Det är webkit-specifika CSS-egenskaper som inte är helt standard än, men funkar i webläsare som har webkit som motor, som Safari och Chrome.)
Eller är det något annat webkit du pratar om?

Lägger Chrome egen css i koden?! Varför i hela fridens namn då? Men ok, jag är nog helt ute och cyklar då.

DU får förklara fågeln! 😉

Jag gillar fågeln bättre än smilgubben som användes innan 🙂

Nja, webbläsaren lägger inte till egna (eller ja, det kan den iofs också göra), utan det är specifika egenskaper utanför CCS-standardaden man kan slå på i webbläsare som stöder det. Det finns motsvarande -mozkit egenskaper som man kan använda i Firefox-de

Jenny,
Det är väl snarare lite extra kod som en bonus till de som till exempel använder Safari och Chrome (fast det kan ju vara webbfunktionaliteten i andra program som gör det intressant?).

http://sv.wikipedia.org/wiki/Webkit

Själv har jag inte så my

"Det finns motsvarande -mozkit egenskaper som man kan använda i Firefox-derivat."

Det stämmer. Mozkit känner jag till. Visste bara inte att Chrome:s hette web-kit.

Ursäkta min amatörmässighet! *lunkar bort mot skamhörnan* 😉

Håkan och Fredrik förklarade det hela bra. 🙂
Webläsare (även IE och Opera osv) brukar ha sådana här "browser-specific properties".

Ett CSS-exempel är till exempel rundade hörn, som är standardiserat i CSS3, men innan CSS3 var färdigt dök upp som "-webk

12