Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 23:22Fågeln får gärna vara kvar men kan man inte göra den i en annan färg än blått så att det syns bättre vilka trådar man skrivit i.
Fågeln får gärna vara kvar men kan man inte göra den i en annan färg än blått så att det syns bättre vilka trådar man skrivit i.
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 00:32@Jenny
Menar du "-webkit" i CSSen?
(Det är webkit-specifika CSS-egenskaper som inte är helt standard än, men funkar i webläsare som har webkit som motor, som Safari och Chrome.)
Eller är det något annat webkit du pratar om?
@Jenny
Menar du "-webkit" i CSSen?
(Det är webkit-specifika CSS-egenskaper som inte är helt standard än, men funkar i webläsare som har webkit som motor, som Safari och Chrome.)
Eller är det något annat webkit du pratar om?
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 08:25Lägger Chrome egen css i koden?! Varför i hela fridens namn då? Men ok, jag är nog helt ute och cyklar då.
DU får förklara fågeln! 😉
Lägger Chrome egen css i koden?! Varför i hela fridens namn då? Men ok, jag är nog helt ute och cyklar då.
DU får förklara fågeln! 😉
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 08:58Jag gillar fågeln bättre än smilgubben som användes innan 🙂
Jag gillar fågeln bättre än smilgubben som användes innan 🙂
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 09:17Nja, webbläsaren lägger inte till egna (eller ja, det kan den iofs också göra), utan det är specifika egenskaper utanför CCS-standardaden man kan slå på i webbläsare som stöder det. Det finns motsvarande -mozkit egenskaper som man kan använda i Firefox-de
Nja, webbläsaren lägger inte till egna (eller ja, det kan den iofs också göra), utan det är specifika egenskaper utanför CCS-standardaden man kan slå på i webbläsare som stöder det. Det finns motsvarande -mozkit egenskaper som man kan använda i Firefox-de
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 09:26Jenny,
Det är väl snarare lite extra kod som en bonus till de som till exempel använder Safari och Chrome (fast det kan ju vara webbfunktionaliteten i andra program som gör det intressant?).http://sv.wikipedia.org/wiki/Webkit
Själv har jag inte så my
Jenny,
Det är väl snarare lite extra kod som en bonus till de som till exempel använder Safari och Chrome (fast det kan ju vara webbfunktionaliteten i andra program som gör det intressant?).
http://sv.wikipedia.org/wiki/Webkit
Själv har jag inte så my
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 10:14"Det finns motsvarande -mozkit egenskaper som man kan använda i Firefox-derivat."
Det stämmer. Mozkit känner jag till. Visste bara inte att Chrome:s hette web-kit.
Ursäkta min amatörmässighet! *lunkar bort mot skamhörnan* 😉
"Det finns motsvarande -mozkit egenskaper som man kan använda i Firefox-derivat."
Det stämmer. Mozkit känner jag till. Visste bara inte att Chrome:s hette web-kit.
Ursäkta min amatörmässighet! *lunkar bort mot skamhörnan* 😉
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 16:12Håkan och Fredrik förklarade det hela bra. 🙂
Webläsare (även IE och Opera osv) brukar ha sådana här "browser-specific properties".Ett CSS-exempel är till exempel rundade hörn, som är standardiserat i CSS3, men innan CSS3 var färdigt dök upp som "-webk
Håkan och Fredrik förklarade det hela bra. 🙂
Webläsare (även IE och Opera osv) brukar ha sådana här "browser-specific properties".
Ett CSS-exempel är till exempel rundade hörn, som är standardiserat i CSS3, men innan CSS3 var färdigt dök upp som "-webk