Quote from Guest on 28 June 2013, 12:52Jag har en underlig smärta i foten som jag undrar om någon kan hjälpa mig att identifiera. "Gå till sjukgymnast"? Ja, säkert. Men det är ju så djävulens lång väntetid så här till sommaren.
Smärta sitter i en punkt strax framför hälen i fotvalvet. Det gör
Jag har en underlig smärta i foten som jag undrar om någon kan hjälpa mig att identifiera. "Gå till sjukgymnast"? Ja, säkert. Men det är ju så djävulens lång väntetid så här till sommaren.
Smärta sitter i en punkt strax framför hälen i fotvalvet. Det gör
Quote from Funbeat user on 28 June 2013, 13:02http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Halsporre/
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Halsporre/
Quote from Funbeat user on 28 June 2013, 13:05Början till hälsporre? Stretcha vaderna mycket, lägg en tennisboll på golvet och tryck foten fram och tillbaka över den för att massera både häl och hålfot.
Början till hälsporre? Stretcha vaderna mycket, lägg en tennisboll på golvet och tryck foten fram och tillbaka över den för att massera både häl och hålfot.
Quote from Funbeat user on 28 June 2013, 13:11Malin, pröva ortopediska inlägg.
Malin, pröva ortopediska inlägg.
Quote from Funbeat user on 28 June 2013, 13:57Magnus - det har jag redan. Fina, nya sen i April! Men de har inte gjort någon revolutionerande skillnad tyvärr (förutom hålet i plånboken).
Magnus - det har jag redan. Fina, nya sen i April! Men de har inte gjort någon revolutionerande skillnad tyvärr (förutom hålet i plånboken).
Quote from Funbeat user on 28 June 2013, 14:30Ja, den där länken kändes som huvudet på den berömda spiken. Lite deprimerande måste jag säga. Det verkar kunna bli långdraget. Men det är väl bara att börja stretcha, tejpa och vila. :-/
Ja, den där länken kändes som huvudet på den berömda spiken. Lite deprimerande måste jag säga. Det verkar kunna bli långdraget. Men det är väl bara att börja stretcha, tejpa och vila. :-/
Quote from Lisa Bringhed on 28 June 2013, 14:58Det finns en duktig kille på Campushallen, Johannes, som är landstingsansluten
Det finns en duktig kille på Campushallen, Johannes, som är landstingsansluten
Quote from Jonny Persson on 28 June 2013, 14:58Om det nu är PF du har så glöm inte bort att göra dina rehabövningar också. Ingen av de gånger jag haft PF har jag behövt helvila från löpningen men så har jag tagit tag i problemen tidigt.
Om det nu är PF du har så glöm inte bort att göra dina rehabövningar också. Ingen av de gånger jag haft PF har jag behövt helvila från löpningen men så har jag tagit tag i problemen tidigt.
Quote from Funbeat user on 28 June 2013, 19:09@Mackan
Ja, det har ju precis uppstått så jag hoppas på att det fixar sig med rehab.Det jag läst mig till är att jag ska springa på mjukt underlag, i lugnt tempo och inte så långt. Så det får bli stillsam jogging i motionsspåret.
Sen kommer vi till reh
@Mackan
Ja, det har ju precis uppstått så jag hoppas på att det fixar sig med rehab.
Det jag läst mig till är att jag ska springa på mjukt underlag, i lugnt tempo och inte så långt. Så det får bli stillsam jogging i motionsspåret.
Sen kommer vi till reh
Quote from Jonny Persson on 29 June 2013, 11:16Christian: Fortsätt med de excentriska tåhävningarna men byt ut tennisbollen mot en golfboll när du masserar under foten.
Du har ju min bok om jag inte missminner mig så kör dessutom de rehabövningar jag rekommenderar där dvs att knipa med tårna, fotvink
Christian: Fortsätt med de excentriska tåhävningarna men byt ut tennisbollen mot en golfboll när du masserar under foten.
Du har ju min bok om jag inte missminner mig så kör dessutom de rehabövningar jag rekommenderar där dvs att knipa med tårna, fotvink