Quote from Guest on 4 August 2011, 11:47Hej!
Rätt nyligen ändrade jag mitt löpsteg till att landa mera på framfoten.
Det har gått riktigt bra och men har börjat få ont i vänster fot. Straxt under fotknölen och en liten bit fram. Jag är väl egentligen inte så förvånad då jag tror att framfotal
Hej!
Rätt nyligen ändrade jag mitt löpsteg till att landa mera på framfoten.
Det har gått riktigt bra och men har börjat få ont i vänster fot. Straxt under fotknölen och en liten bit fram. Jag är väl egentligen inte så förvånad då jag tror att framfotal
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 11:57Jag hade något liknande och det blev värre efter ett par dagar. Jag tror att fossingarna är så ovana att använda alla smådelar den är uppbyggd på att man skapar sig en inflammation.
Det enda som hjälpte för mig var att bli HELT smärtfri innan jag belasta
Jag hade något liknande och det blev värre efter ett par dagar. Jag tror att fossingarna är så ovana att använda alla smådelar den är uppbyggd på att man skapar sig en inflammation.
Det enda som hjälpte för mig var att bli HELT smärtfri innan jag belasta
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 13:18Hej,
Det där låter bekant. Råkade ut för samma sak och det slutade med en kortisonspruta. Orsaken tror jag var skorna - hälkappan var stenhård. Nu kör jag med mjuka skor och inga problem.
Vila, värme, voltaren är mitt tips om det inte hunnit gå för lång
Hej,
Det där låter bekant. Råkade ut för samma sak och det slutade med en kortisonspruta. Orsaken tror jag var skorna - hälkappan var stenhård. Nu kör jag med mjuka skor och inga problem.
Vila, värme, voltaren är mitt tips om det inte hunnit gå för lång
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 14:42Det här är nog rätt vanligt. Framfotalöpning kan (om man inte vänjer sig tillräckligt långsamt) också sluta med Sesambensfraktur.
Googla det... gör jävulskt ont. 🙂
Tjing!
Det här är nog rätt vanligt. Framfotalöpning kan (om man inte vänjer sig tillräckligt långsamt) också sluta med Sesambensfraktur.
Googla det... gör jävulskt ont. 🙂
Tjing!
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 15:27Var sitter smärtan, på insidan eller utsidan? Hur som helst, känn efter om de stabiliserande musklerna på underbenets utsidor (peroneus longus eller tibialis posterior) är spända och försök i så fall massera dem. En tennisboll är ett bra verktyg, lägg ben
Var sitter smärtan, på insidan eller utsidan? Hur som helst, känn efter om de stabiliserande musklerna på underbenets utsidor (peroneus longus eller tibialis posterior) är spända och försök i så fall massera dem. En tennisboll är ett bra verktyg, lägg ben
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 21:27Tack allihopa för svaren! Voltaren, värme och foten i högläge ska testas och tennisboll ska jag skaffa i morrn.
Olle: Det sitter på utsidan av foten straxt under fotkulan och efter att ha kollat på dina tips så tror jag mycket väl att det kan vara Peron
Tack allihopa för svaren! Voltaren, värme och foten i högläge ska testas och tennisboll ska jag skaffa i morrn.
Olle: Det sitter på utsidan av foten straxt under fotkulan och efter att ha kollat på dina tips så tror jag mycket väl att det kan vara Peron
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 00:01Jag skulle rekommendera terränglöpning. Det är det som de där musklerna är till för nämligen, att stabilisera foten på ojämnt underlag. Ta det i små doser till en början bara och var vaksam på om du känner dig stel i området.
Jag skulle rekommendera terränglöpning. Det är det som de där musklerna är till för nämligen, att stabilisera foten på ojämnt underlag. Ta det i små doser till en början bara och var vaksam på om du känner dig stel i området.
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 06:52Någon här som får smärtor i hälen vid framfotalöpning ( baksida hälen troligen i muskelfästen till vaden) ?
Jag är nästan smärtfri om jag stretchar länge (tar i så det gör ont) efter en löpning. Men skulle jag glömma att stretcha blir vaderna på tok för
Någon här som får smärtor i hälen vid framfotalöpning ( baksida hälen troligen i muskelfästen till vaden) ?
Jag är nästan smärtfri om jag stretchar länge (tar i så det gör ont) efter en löpning. Men skulle jag glömma att stretcha blir vaderna på tok för
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 13:53Känns igen.
Efter mitt första pass barfota så hade jag nog ont i 7-8 dagar där du beskriver det. Då hade jag löpt 5 minuter på löpband.
Egentligen skall man nog börja med ännu kortare tid än 5 minuter.
Får fortfarande känning efter barfotalöpning, men
Känns igen.
Efter mitt första pass barfota så hade jag nog ont i 7-8 dagar där du beskriver det. Då hade jag löpt 5 minuter på löpband.
Egentligen skall man nog börja med ännu kortare tid än 5 minuter.
Får fortfarande känning efter barfotalöpning, men
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 14:03Jogga barfota på gräs 5min efter varje löppass. Bra för alla fötternas muskler att få arbeta naturligt utan strumpor och skor.
Jogga barfota på gräs 5min efter varje löppass. Bra för alla fötternas muskler att få arbeta naturligt utan strumpor och skor.