Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFotsmärtor - framfotalöpning
You need to log in to create posts and topics.

Fredrik: Jag tog en isklamp ur frysboxen och "masserade" under fotknölen med efter tips från min sjukgymnast, det hjälpte mer än voltaren...

Han tipsade oxå om att träna upp "peroneusarna" (longus & brevis) genom att fästa ett gummiband i något fast obj

Tack allihopa!
Inte så mycket kvar nu, lite stelhet finns fortfarande och lite känningar.
Ska försöka ta en försiktig liten tur i eftermiddag. 🙂

Trampvagn, jag är inte jätteerfaren vad gäller löpning, men sätter du ner hälen varje steg vid framfotalöpning? Jag har dansat mycket balett där man allit sträcker på fötterna vid upphopp och landar tå-mellanfot och häl. Där är det alltid viktigt att inte

Xenia: det låter som om du är något på spåren. För någon dag sedan så kom jag på mig själv att jag inte satte ned höger resp vänster fot på samma sätt... Höger (utan smärta) landade jag nästan mitt på foten (och satte ned hälen) men väster fot där jag haf

Trampvagn,

kolla från 1:25 här är det point-flex övningar.

kolla på 1:40 och framåt där visar hon hur man gör "pranches" i princip

Xenia.
Försöker du vara barfota till max.?

Anser personligen att det är nyttigt.
Man måste således ej kuta barfota, men kul är det.

Har varit med länge och sprungit framfota hårt och fort ( sub 3:00/km ) och lufsat med mjuk hällöpning när det gått lå

K-G, nej jag är inte så "bokstavstroende" ;). Jag gör mest det som känns bra för stunden. Så ibland springer jag i dämpade skor med ilägg (de dagar när jag är trött i fötterna), ibland i mina Evo (fast jag har lagt i en extra vanlig tunn skumgummisula och

Jag brukar promenera barfota mycket på skogsstigar. Bra träning men oxå smärtlindrande vid värk.

Xenia.
Var nog lite otydlig.
När du läser detta är du då barfota?
Själv är jag barfota hemmavid, i trädgården ( dock ej överallt ), kör bil barfota, .....

Tror på att vara barfota till max..
Sprungit och springer överlägset mest i skor.

Barfota på a

K-G, trodde det enbart var kvinnor som körde bil barfota. Nu blev jag motbevisad 🙂