Quote from Guest on 30 July 2010, 15:03Hejsan!
Jag söker en pulsklocka som kan pipa till exempel med följande intervaller:
5 min
1 min
4 min
2 min
3 min
3 min...osv. Funkar det på FR 405?
Ni som har denna klocka, är ni nöjda?
Hejsan!
Jag söker en pulsklocka som kan pipa till exempel med följande intervaller:
5 min
1 min
4 min
2 min
3 min
3 min
...osv. Funkar det på FR 405?
Ni som har denna klocka, är ni nöjda?
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 15:13Det funkar mycket bra på en 405, och jag är kanon-nöjd med min.
/Micke
Det funkar mycket bra på en 405, och jag är kanon-nöjd med min.
/Micke
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 15:39Yay, vad kul med ett svar! Låter ju alla tiders.
Jag har en enkel pulsklocka från Polar. Men eftersom jag går och springer lite olika intervaller (följer ett så bra nybörjarprogram jag hittade i en bok) blir jag väldigt låst vid klockan. Jag måste ju TIT
Yay, vad kul med ett svar! Låter ju alla tiders.
Jag har en enkel pulsklocka från Polar. Men eftersom jag går och springer lite olika intervaller (följer ett så bra nybörjarprogram jag hittade i en bok) blir jag väldigt låst vid klockan. Jag måste ju TIT
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 23:23Med 405an kan du blanda både distans och tidsintervall, det går även bra att ha pulsbaserade intervall t.ex. Spring tills pulsen överstiger xxx och vila tills pulsen understiger xxx.
Lättast bygger du dessa intervall i garmin training center.
/micke
Med 405an kan du blanda både distans och tidsintervall, det går även bra att ha pulsbaserade intervall t.ex. Spring tills pulsen överstiger xxx och vila tills pulsen understiger xxx.
Lättast bygger du dessa intervall i garmin training center.
/micke
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 07:18Tack för svar!
Har läst mycket nu här på Funbeat och det som gör mig lite tveksam till 405:an är att folk verkar störa sig på ringen. Och på ett sätt behöver jag inte en vanlig klocka eftersom jag inte gillar att ha klocka till vardags. I så fall kan ja
Tack för svar!
Har läst mycket nu här på Funbeat och det som gör mig lite tveksam till 405:an är att folk verkar störa sig på ringen. Och på ett sätt behöver jag inte en vanlig klocka eftersom jag inte gillar att ha klocka till vardags. I så fall kan ja
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 12:20310 har vibratorlarm och då slipper du kolla på klockan även om du har sjukt högt i hörlurar.
Jag hade en Suunto och bytte till 310, delvis för att jag inte hörde klockan.
Garmin verkar dock har bra mycket bättre volym på sina klockor så 305 kan nog rä
310 har vibratorlarm och då slipper du kolla på klockan även om du har sjukt högt i hörlurar.
Jag hade en Suunto och bytte till 310, delvis för att jag inte hörde klockan.
Garmin verkar dock har bra mycket bättre volym på sina klockor så 305 kan nog rä
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 12:59Nu har jag till slut köpt en 405. Kanske mest för att den verkar lite nättare. Trådlös överföring verkar ju smidigt också. Det blir spännande att prova den!
Just intervallfunktionen är nog det jag kommer använda mest ibörjan, men jag kan tänka mig att ä
Nu har jag till slut köpt en 405. Kanske mest för att den verkar lite nättare. Trådlös överföring verkar ju smidigt också. Det blir spännande att prova den!
Just intervallfunktionen är nog det jag kommer använda mest ibörjan, men jag kan tänka mig att ä
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 08:50Du kan hur lätt som helst skapa egna intervallprogram.
Har själv en 405 och tycker den har sina brister, dels fuktproblemet och sen batteritiden är dålig, problem att se siffrorna (går att fixa med flera menyer).
Hade jag valt idag med dom erfarenheter j
Du kan hur lätt som helst skapa egna intervallprogram.
Har själv en 405 och tycker den har sina brister, dels fuktproblemet och sen batteritiden är dålig, problem att se siffrorna (går att fixa med flera menyer).
Hade jag valt idag med dom erfarenheter j
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 16:48305 verkar ju vettigare på många sätt, kanske framförallt att den är billigare. Men för mig är det en enorm motivationshöjare att kunna ha min klocka till vardags. Jag har sällan klocka till vardags, men ibland vill jag det för att liksom peppa och påminn
305 verkar ju vettigare på många sätt, kanske framförallt att den är billigare. Men för mig är det en enorm motivationshöjare att kunna ha min klocka till vardags. Jag har sällan klocka till vardags, men ibland vill jag det för att liksom peppa och påminn
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 17:22Om du vill ha klockan till vardags så välj en utan GPS. Annars blir det klumpigt oavsett vilken modell du väljer.
Om du vill ha klockan till vardags så välj en utan GPS. Annars blir det klumpigt oavsett vilken modell du väljer.