Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är 405 verkligen så klumpig? En del verkar ju kunna använda den till vardags...

För att vara en GPS-klocka är den inte klumpig. För att vara en vardagsklocka är den klumpig.

Men "klumpig" är ju en väldigt subjektiv enhet. 😉

Tack för era svar!

Vi får väl se vad jag tycker när jag ser klockan IRL. Känns den klumpig kan jag väl skicka tilllbaks den och köpa en 305 istället.

Kan tillägga att min man springer jättemycket (6-8 mil i veckan), och det enda han använder är vanlig

Grymt bra val med 405:an. Helt plötsligt sitter man på ett tråkigt möte på jobbet och går igenom gårdagens intervaller och njuter 😉

Haha, det låter ju helt klart lovande!

Jag fick hem en 405 idag, men jag kom fram till att den var för klumpig, så jag har skickat tillbaka den. Själva klockan var inte så klumpig, men armbandet var liksom stelt så att det blev en massa luft i armbandet. Uppenbarligen designad för män med grov

Ett vettigt beslut, tycker jag. 405:an är visserligen mindre än 310:an men ändå inte lämpad att ha som vardagsklocka. Och är det ett renodlat träningsredskap man söker så tycker jag 310xt är ett snäpp vassare.

jag har inte provat 405 men 310xt sitter helt okej på mina smala armar. Inte alls lika bra som Suunto T6c men där behövde jag gps på armen så summan av kardemumman är ändå att 310an sitter bättre.

Vad jag kan se på bilderna så är ju själva klockan större, men det är nog inga delar som sticker ut uppåt och nedåt. På 405:an var början på armbandet liksom alldeles stelt, vilket gjorde att hur jag än spände åt glappade klockan. Jag har nog hellre en st

På 310an är ena sidan av armbandet stelt och andra helt ledat. Jag vet inte varför det gjort så men det funkar bra på min arm 🙂