Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har just fått hem min 310xt, och jag tycker nog att armbandet är betydligt mjukare än på 405:an. Det smiter åt fint även runt min (relativt) smalare handled. 405:an var faktiskt mycket klumpigare, trots att själva klockan ju är mindre.

Tjohej, har testat klockan nu och jag gillar den skarpt! Antar att jag egentligen hade blivit precis lika nöjd med 305, men 310xt är ju strået vassare så det känns ändå bra att ha köpt den. Jag gillar skarpt att kunna ladda in data på datorn. Jättekul! Nu

Visst är det skitkul! 🙂
Jag är jätteavis på dig, hade också velat ha en 310xt men jag får nog vänta ett tag - min 405 är bara 1½ år gammal...

Ja, om du väntar nåt år kommer det väl en uppföljare på 405 som är ännu bättre.

Jag är ju ute efter 310ans vattentäthet eftersom jag kör lite triathlon då och då - eller är jag mest intresserad för att det är en ny pryl...? (H)

Fast den verkar väl inte vara sådär jättebra att simma med i alla fall? Inte efter vad jag har kunnat läsa mig till i alla fall. Synd att den inte kan mäta puls i vattnet.

Nä, varken pulsen eller gps-signalen klarar tränga igenom vattnet så gps-kurvan blir visst inget vidare i vattnet heller.
Men man kan ju ha det på sig hela tiden tänker jag... och åtminstone få totaltiderna rätt!

Garmin borde hitta på en liten pod som man kan ha i badmössan. Det verkar lite meckigt att ha klockan i badmössan, särskilt om man kör kort Triathlon för då vill man ju att bytena ska gå jättefort.

Fast om du köper armbandet och cyketilsatsen för snabbbyte kan man säkert modda något av dem för att passa i badmössan eller på en liten flytande frigolitbit som man fäster bak i nacken eller något sånt.

Jag förstår inte riktigt hur du menar?

Det jobbiga är väl att fippla med en klocka när man ska byta från simning till cykling, man vill ju ha klockan på armen från början? Om man ska ha klocka och cykelsats i badmössan blir bytet till cykling smidigt, m