Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej alla glada löpare,

En liten fundering till er som har mer erfarenhet av att delta i lopp och planera träningsupplägg.

Har avverkat min tredje halv marathon nu ivår i Gbg och ska prova att springa Lindingöloppets 3 mils runda nu i höst som jag verkli

Som "nybörjare" tror jag det är att gapa över lite väl mycket på kort tid. Om du tidigare sprungit tävling som längs 21 km, så hade iaf inte jag gjort både LL och maradebut med bara tre veckor mellan.

Tack för tipset.
Som du säger har bara sprungit 21 som längst men det är lätt att bli optimistitk att prova längre distanser. Annars faller det sig mer naturligt att prova en mara nu till våren istället. Har enegltigen iår börjat springa mer seriöst än de

Om du är från Gbg så finns det ju Göteborg Marathon i Oktober. Ett väldigt lättsprunget lopp. iofs fram och tillbaka till amundön 2 ggr, men för att testa. Billigt lopp genom solvikingarna. Har du inte bränt allt krut på LL så kan du ta dig runt ok, men t

Massa poster

Nej det var kvardruppel

dubbelpost

trippelpost

Jag tror LL + Växjö med tre veckors mellanrum fungerar bra.

Hej,

Tack för tipset =) Mitt träningsprogram är det som ligger fför LL är för 2,30 och kan säga är min målsättning 2,40 så kommer det inte räcka utan snarare under tre timmar ska man vara nöjd d.s.v 2.50. Men har alltid tränat för att springa in på bättr

12