Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 22:17Kul att folk deltar i diskussionen och det visar på att det finns många glada löpare =)
Kul att folk deltar i diskussionen och det visar på att det finns många glada löpare =)
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 22:31Tänk på att träna mycket terräng inför LL. Nedförsbackarna gör att man måste "träna" fötterna. De kommer att göra ont i tårna med all nedförslöpning.
Annars är LL ett fantastiskt lopp tycker jag. Stockholm var roligt men jag kommer inte springa varje år.
Tänk på att träna mycket terräng inför LL. Nedförsbackarna gör att man måste "träna" fötterna. De kommer att göra ont i tårna med all nedförslöpning.
Annars är LL ett fantastiskt lopp tycker jag. Stockholm var roligt men jag kommer inte springa varje år.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 22:31Nu har jag bara ett LL och en mara bakom mig, men personligen tycker jag inte att LL är tuffare. Det är mer kuperat, så man brukar ofta räkna med att kunna hålla samma tempo på LL som på marathon, och inte fortare trots att det är en kortare sträcka, men
Nu har jag bara ett LL och en mara bakom mig, men personligen tycker jag inte att LL är tuffare. Det är mer kuperat, så man brukar ofta räkna med att kunna hålla samma tempo på LL som på marathon, och inte fortare trots att det är en kortare sträcka, men
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 22:48Tack för alla tips, både uppförsbackar och nedförs är en god poäng att träna. Har ett terrängspår en bit ifrån där jag bor men det är ganska korta rundor max 4 km och ganska snälla backar. Det känns som att långpass med kuperat blir förlagt på helger och
Tack för alla tips, både uppförsbackar och nedförs är en god poäng att träna. Har ett terrängspår en bit ifrån där jag bor men det är ganska korta rundor max 4 km och ganska snälla backar. Det känns som att långpass med kuperat blir förlagt på helger och
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 22:55Man ser inte hur du tränar, och man ser inte ditt resultat på varvet, men...
Jag hade nog satsat på ett senare marathon, så du får in några fler längre pass. Göteborgs marathon, om du bor i trakten? Platt är det i alla fall.
LL är inte så illa, inte vär
Man ser inte hur du tränar, och man ser inte ditt resultat på varvet, men...
Jag hade nog satsat på ett senare marathon, så du får in några fler längre pass. Göteborgs marathon, om du bor i trakten? Platt är det i alla fall.
LL är inte så illa, inte vär
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 22:57Anders Gärderud skrev att han rekommenderade att man skulle köra 100 tåhävningar om dagen inför LL.
Första milen är ganska lätt. Andra mycket tuffare. Speciellt efter 15 km då det går mycket upp och ner, samtidigt som det är ganska trångt i spåret.
Aborr
Anders Gärderud skrev att han rekommenderade att man skulle köra 100 tåhävningar om dagen inför LL.
Första milen är ganska lätt. Andra mycket tuffare. Speciellt efter 15 km då det går mycket upp och ner, samtidigt som det är ganska trångt i spåret.
Aborr
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 23:06Tack för alla tips =) Varvet gick på 1,51 hade för tanke att springa in på bättre men lyckades med generall felet att springa för snabbt i början. Men försöka hålla runt 5,15-5,20 under LL så borde det finns en möjlighet att få en bra tid. Dock med väldig
Tack för alla tips =) Varvet gick på 1,51 hade för tanke att springa in på bättre men lyckades med generall felet att springa för snabbt i början. Men försöka hålla runt 5,15-5,20 under LL så borde det finns en möjlighet att få en bra tid. Dock med väldig
Quote from Catharina Brattlin on 10 June 2011, 20:22Är Du sugen på ett marathon efter LL, men är osäker på om Växjö ligger för nära i tiden så kan jag rekommendera Bromölla Marathon i mitten på november ungefär. Lite mer söderut förvisso...
Lättsprungen 4-varvsbana, och jag ska springa i år igen, om inget
Är Du sugen på ett marathon efter LL, men är osäker på om Växjö ligger för nära i tiden så kan jag rekommendera Bromölla Marathon i mitten på november ungefär. Lite mer söderut förvisso...
Lättsprungen 4-varvsbana, och jag ska springa i år igen, om inget