Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFråga ang. Garmin Forerunner 405
You need to log in to create posts and topics.

Har nästan bestämt mig nu för att köpa en GF 405, stod och fingrade på en i butiken, men en sak slog mig, går det att ändra från miles till km/h? Vart ställer man in det? Det är den sista funderingen jag har innan jag slår till...

Inte sugen på 310xt som skall komma "snart"? =)

Ja du kan byta måttsystem.
Settings/System/Units
Sen är det separata inst. för Distance, Elevation, Weight och Pace/Speed där alla kan bytas mellan Metric/Statute

Ok, tack för svaret! Då vet jag att det går, har väl inget annat val än å slänga iväg en beställning. Förresten, vad menar du med separata inställningar för distance, pace/speed etc?

Du kan få distansen visad i miles men ändå ha ditt tempo visat som min/km.

Har du tittat på Garmin 310xt, den finns inom kort att köpa? Skulle absolut vänta på den. Den har alla fördelar med 305 och 405an kombinerat. Möjligen kan man tycka den är för stor, men den verkar klockren funktionsmässigt, med stor display, vattentät och

"405an är väl den mest utskällda Garminklockan på länge, så varför den? "

Av vem?

Edit: Jag högaktar också min GF 405 det är en fantastisk apparat som jag använder till en hel massa olika saker! I början var jag lite skeptisk (ganska precis ett år seda

405:an var utskälld typ första månaderna för den hade kass mjukvara. Efter uppdateringar så funkar den perfekt. Jag har inte haft ett problem med den sen aug förra året.
Så jag rekommenderar varmt 405:an.

Samma här. 405 har fungerat perfekt och tom hållit batterierna längre än utlovat på ultralopp. Enda nackdelen är väl möjligen att den snabbt blev "repad" i kontrollringen och fick små svarta jack i det silverfärgade, men det är ju bara ett skönhetsfel. De

Jag har inte haft problem med klockan när det regnar men de "duscharna" på Stockholm Marathon fick den lite spel av. Vanligt regn har inte varit några problem och har sprungit i riktiga skyfall med den utan problem.