Quote from Funbeat user on 11 May 2007, 21:40Pers senaste inlägg stämmer nästan helt med min uppfattning, men jag förväntar mig att bilar lämnar företräde även då de svänger VÄNSTER i en korsning. Några synpunkter på det?
(Bilar som svänger ut ur rondeller är jämställda med bilar som svänger i korsn
Pers senaste inlägg stämmer nästan helt med min uppfattning, men jag förväntar mig att bilar lämnar företräde även då de svänger VÄNSTER i en korsning. Några synpunkter på det?
(Bilar som svänger ut ur rondeller är jämställda med bilar som svänger i korsn
Quote from Camilla Höög on 11 May 2007, 22:08Jonas, du har rätt...också 😀
Fast man ska inte påbörja en överfart om det finns en bil på väg mot den vilket jag fick för mig var fallet här. Fast om man vill ha en ny cykel så gäller det att bli påkörd på en överfart eftersom det är olagligt för en bili
Jonas, du har rätt...också 😀
Fast man ska inte påbörja en överfart om det finns en bil på väg mot den vilket jag fick för mig var fallet här. Fast om man vill ha en ny cykel så gäller det att bli påkörd på en överfart eftersom det är olagligt för en bili
Quote from Funbeat user on 11 May 2007, 23:08Min cykel, kanske också kan platsa som fyllecykel med cykelkorg, den har cykelkrog, barnsits och sju växlar - men även den kommer upp i över 40 km i timmen på väg till jobbet, den är ett fortskaffningsmedel ... på somliga vägar där jag tar mig fram så fin
Min cykel, kanske också kan platsa som fyllecykel med cykelkorg, den har cykelkrog, barnsits och sju växlar - men även den kommer upp i över 40 km i timmen på väg till jobbet, den är ett fortskaffningsmedel ... på somliga vägar där jag tar mig fram så fin
Quote from Funbeat user on 30 June 2007, 22:16Enligt trafiklagstiftningen är cykeln ett fordon men eftersom lagstiftningen är utformad utifrån från bilen finns det skillnader. Bla det som tidigare nämnts i tråden - cyklister har väjningplikt när de lämnar en cykelbana.
Det är här problemen börjar f
Enligt trafiklagstiftningen är cykeln ett fordon men eftersom lagstiftningen är utformad utifrån från bilen finns det skillnader. Bla det som tidigare nämnts i tråden - cyklister har väjningplikt när de lämnar en cykelbana.
Det är här problemen börjar f