Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningfråga om fotbäddar....
You need to log in to create posts and topics.

jag tycker att jag har svårt att hitta skor som är bra för fötterna..tycker att i väldigt många skor vill fötterna "falla innåt"..känns inte som om att jag har riktigt med stöd..är inte så kul när man hittar ett par fina skor,så känns de inte bra under fö

Det låter som om du pronerar rätt så mycket då, om det känns som om dina fötter saknar stöd inåt. Jag som nästan inte pronerar alls har istället haft skor med för mycket stöd på insidan och därför fått skav och ont under fotsulorna mot insidan till.

Jag

Jag har köpt mina inlägg i råsundastadion i Stockholm (minns inte namnet) och de gör bra inlägg.

Löplabbet kanske? Det ligger där i alla fall. 🙂

Edit: Om det är Solna du menar alltså.

Pronation är kroppens inbyggda stötdämpning, men vill du förhindra det från att fungera korrekt så för all del...

Men vad menar du nu Peter? Att ju mer man pronerar, desto bättre stötdämpning har man?

Absolut inte. Men ingen pronation = ingen stötdämpning

Det är Anatomic jag menar.
http://www.anatomic.se/kontakt.php

Aha Helena, då gissade jag fel. 🙂

Ajdå Peter, då ligger jag pyrt till. (#)

Fotvalvet är kroppens inbyggda stötdämpning. Oavsett om man underpronerar, överpronerar eller har neutral fotisättning (som jag har) så ska man aldrig lägga i något i skorna som fyller ut fotvalvet. Gör man det så blir resultatet att hela kraften i forned