Quote from Funbeat user on 1 March 2011, 08:16Anatomic delar lokal med löplabbet.
Anatomic delar lokal med löplabbet.
Quote from Funbeat user on 1 March 2011, 08:17Jag var en riktig superpronerare (det såg ut som en riktig styggelse på video) och gick den traditionella vägen via pronationsdämpande skor - räckte inte - och extra inlägg, till slut gjutna ortopediska. Det kändes ohållbart i längden så för ganska exakt
Jag var en riktig superpronerare (det såg ut som en riktig styggelse på video) och gick den traditionella vägen via pronationsdämpande skor - räckte inte - och extra inlägg, till slut gjutna ortopediska. Det kändes ohållbart i längden så för ganska exakt
Quote from Funbeat user on 1 March 2011, 09:18Jag blev efter att ha drabbats av en lindrig form av plantar faschiit (reservation för stavningen) av en mycket meriterad och välrenomerad sjukgymnast/idrottskadeexpert, avrådd eller snarare förbjuden att använda mina inlägg eftesom de trycker upp hålfote
Jag blev efter att ha drabbats av en lindrig form av plantar faschiit (reservation för stavningen) av en mycket meriterad och välrenomerad sjukgymnast/idrottskadeexpert, avrådd eller snarare förbjuden att använda mina inlägg eftesom de trycker upp hålfote
Quote from Funbeat user on 1 March 2011, 09:57Enklaste sättet att förstöra en valvbåge är att pressa på den underifrån
Enklaste sättet att förstöra en valvbåge är att pressa på den underifrån
Quote from Funbeat user on 1 March 2011, 10:38Det är, enligt min åsikt, lite väl enkelt att döma ut hela "fotbäddsindustrin". Vissa behöver hjälp - andra inte. De som behövde hjälp i början kan klara sig utmärkt utan inlägg senare.
Jag är ingen självutnämnd ortopedexpert men anser att man inte bara
Det är, enligt min åsikt, lite väl enkelt att döma ut hela "fotbäddsindustrin". Vissa behöver hjälp - andra inte. De som behövde hjälp i början kan klara sig utmärkt utan inlägg senare.
Jag är ingen självutnämnd ortopedexpert men anser att man inte bara
Quote from Funbeat user on 1 March 2011, 12:17Det här tycker jag var en ganska intressant och nyanserad artikel på temat som dök upp i en annan tråd för ett tag sedan.
http://www.nytimes.com/2011/01/18/health/nutrition/18best.html?_r=1&pagewanted=all
Det här tycker jag var en ganska intressant och nyanserad artikel på temat som dök upp i en annan tråd för ett tag sedan.
Quote from Funbeat user on 1 March 2011, 20:03Någon som vet om filmen "Lost in pronation" fick någon Oscar häromkvällen ????
Någon som vet om filmen "Lost in pronation" fick någon Oscar häromkvällen ????
Quote from Funbeat user on 1 March 2011, 20:31Det behöver ju faktiskt inte ha med pronation att göra. Har man höga fotvalv så behöver man inlägg i de flesta skor...
Det behöver ju faktiskt inte ha med pronation att göra. Har man höga fotvalv så behöver man inlägg i de flesta skor...
Quote from Funbeat user on 1 March 2011, 20:34Jag har höga fotvalv och det tackar jag som ultradistansare min lyckliga stjärna för eftersom jag då får maximal avlastning på knäna. Skoinlägg har jag aldrig någonsin haft.
Jag har höga fotvalv och det tackar jag som ultradistansare min lyckliga stjärna för eftersom jag då får maximal avlastning på knäna. Skoinlägg har jag aldrig någonsin haft.
Quote from Catharina Brattlin on 1 March 2011, 21:35Stefan, varför behöver man inlägg om man har höga fotvalv? Jag har det men har aldrig heller haft inlägg.
Jag tränade bort min lilla pronering i kombo med att jag la om löpsteget.
Stefan, varför behöver man inlägg om man har höga fotvalv? Jag har det men har aldrig heller haft inlägg.
Jag tränade bort min lilla pronering i kombo med att jag la om löpsteget.