Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Just nu håller FunBeat och tidningen Outside på med ett riktigt kul projekt, nämligen att skapa en jättetjock träningsspecial, som kommer ges ut lagom till vårens träningsstrapatser. Det kommer bli ett ordentligt späckat magasin och det är otroligt kul at

Min fråga: Hur kommer det sig att vi i Sverige har så svårt att få fram långdistanslöpare som kan mäta sig med världseliten trots att sporten förmodligen aldrig har haft fler utövare här än just nu? Flera av de svenska långdistansrekorden sattes ju för fl

Frågor till valfri coach:
* Hur peppar/motiverar du din aktive när denne inte har samma motivation att träna som vanligt?
* Vilken är din svåraste uppgift som coach?
* Berätta hur ni gör, du och din aktive, när ni sätter upp mål för säsongen?

Jag skulle vilja att någon utvecklade det här med MAF-träning (a la Phil Maffetone). Är detta det bästa sättet att förbättra sin uthållighet om man vill syssla med tex triathlon / ironman?

Vet dock inte vem man skulle fråga riktigt.

Börje, jag kan svara direkt: Nej.

Jag skulle vilja veta mer om löpning och anemi. Många tjejer lider av järnbrist helt i onödan. Jag upptäckte det på mig när mina resultat blev sämre.

Och jag kan svara Micke, vi har inte alls fler tävlingslöpare nu för tiden, tvärt om blir de bara färre och färre för varje år som går. Att MOTIONS-löparna å andra sidan blir fler är inte samma sak, motions- & tävlingslöpare är till stor del olika kategor

De var en artikel om just detta i Runners Wold för något nummer sen... då Claes (vad han nu heter i efternamn men som tidigare hette Åkesson) just skrev om detta... det var verkligen en MARKANT försämring om man kollade t.ex hur många som 1970 sprang LL p

En tränare / kostexpert som genomlyser kostfilosofier i relation till tränings-mängd och -mål.

Malin: Det är inte så konstigt. Nuförtiden kör folk alldeles för lite kvalitetsträning...

Åter till ämnet: Det vore intressant med en redogörelse för olika teknikdetaljer i längdskidåkning, t.ex. en jämförelse mellan modern och "klassisk" stakteknik. Jag