Quote from Funbeat user on 21 January 2009, 14:56Skulle vara intressant o se vilka verktyg/metoder som eliten använder sig av för att visualisera målet/motivera sig etc. ("psykologiskt/mental träning") Tror t.ex Yannick Tregaro kan ha en del att säga i detta :). Ibland så är fokus så himla mkt på hur ma
Skulle vara intressant o se vilka verktyg/metoder som eliten använder sig av för att visualisera målet/motivera sig etc. ("psykologiskt/mental träning") Tror t.ex Yannick Tregaro kan ha en del att säga i detta :). Ibland så är fokus så himla mkt på hur ma
Quote from Funbeat user on 21 January 2009, 15:45Malin: UTMÄRKT fråga, hoppas den kommer med och att det blir just Tregaro som får svara.
Malin: UTMÄRKT fråga, hoppas den kommer med och att det blir just Tregaro som får svara.
Quote from Funbeat user on 21 January 2009, 16:00Nä, Markus. Om man nu ska fråga de av landets tränare som har högsta svansföringen så är det relevant att rikta in sig på det faktiska mätbara resultatet. Det är ju en journalistisk skyldighet att avkräva en förklaring på varför dagens träningsmetoder int
Nä, Markus. Om man nu ska fråga de av landets tränare som har högsta svansföringen så är det relevant att rikta in sig på det faktiska mätbara resultatet. Det är ju en journalistisk skyldighet att avkräva en förklaring på varför dagens träningsmetoder int
Quote from Funbeat user on 21 January 2009, 17:13Vadå inte en endast löpare som kan slå rekorden som sattes för 30 år sedan. Slog inte Musse Gärderuds 30 år gamla hinderrekord här om året? 😉 Skulle han satsa på 5000/10000m kanske de rekorden också skulle ryka, eller kanske Ståhls 2:10 på maran. Men han
Vadå inte en endast löpare som kan slå rekorden som sattes för 30 år sedan. Slog inte Musse Gärderuds 30 år gamla hinderrekord här om året? 😉 Skulle han satsa på 5000/10000m kanske de rekorden också skulle ryka, eller kanske Ståhls 2:10 på maran. Men han
Quote from Funbeat user on 21 January 2009, 17:21Vad tror Wissman att hans bristning i hamstring berodde på (fel träning, för mycket träning, svag i hamstring, etc) och har han ändrat sin träning för att minska framtida risker och isåfall hur?
----
Och Markus har statistiskt säkerställd källa som han
Vad tror Wissman att hans bristning i hamstring berodde på (fel träning, för mycket träning, svag i hamstring, etc) och har han ändrat sin träning för att minska framtida risker och isåfall hur?
----
Och Markus har statistiskt säkerställd källa som han
Quote from Lena O on 21 January 2009, 17:28Låt INTE denna tråd spåra ur för Guds skull. Ställ frågor, Olle & Outside hittar den som ska svara.
Min fråga:
Vilket är bäst för en sund kroppshållning. Stretcha korta musklar, jobbar med antagonister eller både?
Låt INTE denna tråd spåra ur för Guds skull. Ställ frågor, Olle & Outside hittar den som ska svara.
Min fråga:
Vilket är bäst för en sund kroppshållning. Stretcha korta musklar, jobbar med antagonister eller både?
Quote from Funbeat user on 21 January 2009, 17:29Exakt vilken typ av statistik tänkte du dig?
1985 gick Smålands årsbästalista (20st resultat) på 10.000m till 32:51.
2008 gick den till 38:09.Dvs 1985 platsade man inte ens på topp-20 om man gjorde 10k på 33min, och det var det endast 1an 2008 som fixa
Exakt vilken typ av statistik tänkte du dig?
1985 gick Smålands årsbästalista (20st resultat) på 10.000m till 32:51.
2008 gick den till 38:09.
Dvs 1985 platsade man inte ens på topp-20 om man gjorde 10k på 33min, och det var det endast 1an 2008 som fixa
Quote from Funbeat user on 21 January 2009, 17:34Kontakta Fred Helgesen(Örebrocyklisterna, SCF) om lämpliga cykelträningsfrågor. Inte nödvändigtvis på elitnivå utan med 8-10 timmar i veckan som tidsåtgång.
Det är väl en lämplig nivå?
Kontakta Fred Helgesen(Örebrocyklisterna, SCF) om lämpliga cykelträningsfrågor. Inte nödvändigtvis på elitnivå utan med 8-10 timmar i veckan som tidsåtgång.
Det är väl en lämplig nivå?
Quote from Funbeat user on 21 January 2009, 17:43Mackan: fakta som stödjer dina påståenden i svaret.
Senaste rönen inom konditionsrelaterad doping och vad som görs nationellt och internationellt för att stävja utvecklingen inom ffa cykel, skidor och löpning (friidrott)?
Mackan: fakta som stödjer dina påståenden i svaret.
Senaste rönen inom konditionsrelaterad doping och vad som görs nationellt och internationellt för att stävja utvecklingen inom ffa cykel, skidor och löpning (friidrott)?
Quote from Jan Lundquist on 21 January 2009, 21:18Charlotte Kalla:
Hur kändes det där i den svarta slalombacken, på väg uppför, att köra om norskan som om det vore en amatör i min klass?
Charlotte Kalla:
Hur kändes det där i den svarta slalombacken, på väg uppför, att köra om norskan som om det vore en amatör i min klass?