Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 14:35Hehe, jag har en 12-23 när vi nu ändå har ämnet uppe. Den ger täta växlar på platt väg och kommer man sig upp på den går det inte fortare än 53-12 på väg ner heller.
Men här finns inga berg... alls.
Var ute och körde 2011-års VM-bana igår (Köpenhamn) oc
Hehe, jag har en 12-23 när vi nu ändå har ämnet uppe. Den ger täta växlar på platt väg och kommer man sig upp på den går det inte fortare än 53-12 på väg ner heller.
Men här finns inga berg... alls.
Var ute och körde 2011-års VM-bana igår (Köpenhamn) oc
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 15:46Normalt sett rullar man fortare utför ett berg än när man trampar.
Normalt sett rullar man fortare utför ett berg än när man trampar.
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 15:58Var finns alla dessa berg ni pratar om?
53-12 är inte färdigtrampad förrän det går i ca 65km/h, sen kan det vara läge att krypa ihop istället... men då är backen slut (och det är hög tid att börja undersöka var man har bromsgreppen)!
Var finns alla dessa berg ni pratar om?
53-12 är inte färdigtrampad förrän det går i ca 65km/h, sen kan det vara läge att krypa ihop istället... men då är backen slut (och det är hög tid att börja undersöka var man har bromsgreppen)!
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 16:00Jag brukar rulla utför Söderåsen i 70-80 km/h utan att trampa.
Jag brukar rulla utför Söderåsen i 70-80 km/h utan att trampa.
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 17:01Tänkte faktiskt på dig när jag cyklade runt Söderåsen i somras. Jag ville gärna ta den, men efter Hallandsåsen sa min fru "stopp! Inga fler backar!"
Tänkte faktiskt på dig när jag cyklade runt Söderåsen i somras. Jag ville gärna ta den, men efter Hallandsåsen sa min fru "stopp! Inga fler backar!"
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 17:06Det finns fem ganska trevliga backar som är asfalterade nedför Söderåsen.
Det finns fem ganska trevliga backar som är asfalterade nedför Söderåsen.
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 18:00För mig som håller runt 30 i snitt, är 52 är alldeles för högt (med en standarkasset bak), med min normal kadens på 100. Med 52 kugg fram får jag alldeles för många höga utväxlingar som jag sällan skulle använda.
Tidigare hade jag 50 på stora och använde
För mig som håller runt 30 i snitt, är 52 är alldeles för högt (med en standarkasset bak), med min normal kadens på 100. Med 52 kugg fram får jag alldeles för många höga utväxlingar som jag sällan skulle använda.
Tidigare hade jag 50 på stora och använde
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 09:42Är de asfalterade uppför också?
Är de asfalterade uppför också?
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 11:19Ja, men då går det långsammare.
Ja, men då går det långsammare.
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 11:48Från Köpenhamns VM-bana kan det inte vara långt till Hallandsåsen.
i 55 km/h har jag ca 90 i kadens med 52/11 vilket är pefekt när jag behöver accellerera i ingången till nordsidan på gamla E6.
Från Köpenhamns VM-bana kan det inte vara långt till Hallandsåsen.
i 55 km/h har jag ca 90 i kadens med 52/11 vilket är pefekt när jag behöver accellerera i ingången till nordsidan på gamla E6.