Quote from Guest on 12 May 2010, 10:22Om lite mer än ett år planerar jag att ställa upp i Vansbro Tjejsim som en del i Tjejklassikern 2011. Nu till problemet... jag är och har alltid varit väldigt vattenrädd och trivs väldigt dåligt i vatten. Jag får panik om jag får huvudet under vattnet och
Om lite mer än ett år planerar jag att ställa upp i Vansbro Tjejsim som en del i Tjejklassikern 2011. Nu till problemet... jag är och har alltid varit väldigt vattenrädd och trivs väldigt dåligt i vatten. Jag får panik om jag får huvudet under vattnet och
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 10:32Det är ganska strömt i motströmmen sista 700. Du får ha våtdräkt - om du vill ha lång eller kort beror bl a på om du simmar bröst eller frisim. Ska du inte simma fort behöver du inte nån jättedyr. Du får vila på kanten en liten stund utan att bli diskad.
Det är ganska strömt i motströmmen sista 700. Du får ha våtdräkt - om du vill ha lång eller kort beror bl a på om du simmar bröst eller frisim. Ska du inte simma fort behöver du inte nån jättedyr. Du får vila på kanten en liten stund utan att bli diskad.
Quote from Elias Engqvist on 12 May 2010, 10:40De sista 700 meterna 🙂 Tjejsimmet är 1000m så det är ju nästan hela. Men så illa är det inte. Iom att du planerar att simma efter de flesta andra så se till att simma över älven och håll dig en liten bit utanför bryggan som går utmed hela sista delen av
De sista 700 meterna 🙂 Tjejsimmet är 1000m så det är ju nästan hela. Men så illa är det inte. Iom att du planerar att simma efter de flesta andra så se till att simma över älven och håll dig en liten bit utanför bryggan som går utmed hela sista delen av
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 10:47Hej!
Jag kollade lite på din profil, du bor i Malmötrakten? I sommar, åk till Ribban o öva simning där, det är långgrunt o klart vatten, du kommer att ha örnkoll på din omgivning o blir det jobbigt så ställer du dig upp. Allt eftersom du känner dig tuffa
Hej!
Jag kollade lite på din profil, du bor i Malmötrakten? I sommar, åk till Ribban o öva simning där, det är långgrunt o klart vatten, du kommer att ha örnkoll på din omgivning o blir det jobbigt så ställer du dig upp. Allt eftersom du känner dig tuffa
Quote from Inger Gustås on 12 May 2010, 10:53Tack så mycket för alla snabba svar. Jag håller fullständigt med om att jag bör börja öva snarast och dessutom i våtdräkt så att jag får in känslan för hur det är. Jag måste absolut jobba på att få in såväl vattenvana som ren simning. Dock är jag väldigt
Tack så mycket för alla snabba svar. Jag håller fullständigt med om att jag bör börja öva snarast och dessutom i våtdräkt så att jag får in känslan för hur det är. Jag måste absolut jobba på att få in såväl vattenvana som ren simning. Dock är jag väldigt
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 11:09Hej igen!
Kom just på att en kollega övningssimmade i Lödde å inför Vansbrosimmet, jag har svårt att föreställa mig att Västerdalälven o Lödde å är så där himla lika, men det är kanske det bästa Skåne har att erbjuda?
/Jenny
Hej igen!
Kom just på att en kollega övningssimmade i Lödde å inför Vansbrosimmet, jag har svårt att föreställa mig att Västerdalälven o Lödde å är så där himla lika, men det är kanske det bästa Skåne har att erbjuda?
/Jenny
Quote from Inger Gustås on 12 May 2010, 11:13Tack för tipset Jenny! Jag bor faktiskt bara 200 meter från Ribban, så att träna där känns helt självklart, men det var en bra idé att prova att simma i Lödde å för att överhuvudtaget få en känsla av hur det är åtminstone.
Tack för tipset Jenny! Jag bor faktiskt bara 200 meter från Ribban, så att träna där känns helt självklart, men det var en bra idé att prova att simma i Lödde å för att överhuvudtaget få en känsla av hur det är åtminstone.
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 11:17tjejsim och kortsim är samma.
du kommer att känner ström på det hela 1000m.
de första 300m simma med "tvärsström" (sideways), eftersom man simma tvärs över vanån innan man simma motström i västerdalälven. du kommer att upplev att du simma mot vänster.
tjejsim och kortsim är samma.
du kommer att känner ström på det hela 1000m.
de första 300m simma med "tvärsström" (sideways), eftersom man simma tvärs över vanån innan man simma motström i västerdalälven. du kommer att upplev att du simma mot vänster.
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 13:11Ryans tips om att leka i äventyrsbad låter som ett rba sätt att vänja sig vid vatten utan att hela tiden tänka på sin vattenfobi
Ryans tips om att leka i äventyrsbad låter som ett rba sätt att vänja sig vid vatten utan att hela tiden tänka på sin vattenfobi
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 13:11Ryans tips om att leka i äventyrsbad låter som ett rba sätt att vänja sig vid vatten utan att hela tiden tänka på sin vattenfobi
Ryans tips om att leka i äventyrsbad låter som ett rba sätt att vänja sig vid vatten utan att hela tiden tänka på sin vattenfobi