Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror du ska spara på Lödde å lite. Ta de goda råden om att leka i vatten, simma vid Ribban tills du känner dig mer bekväm med att simma, bli bekväm i din nya våtdräkt, så kan en liten simtur i ån bli ett bra delmål sen. "I Augusti ska jag simma mellan

Kanske helt ute och seglar här men använder du simglasögon?
Jag har väldigt tunt underlag här men det har "kurerat" vattenosäkerhet för mina två barn och en kollega (mer eller mindre).
Även om du tänker köra svanhalsbröstsim hela vägen så kan det underlä

Jag tackar så hemskt mycket för alla goda råd. Det känns lite bättre nu när jag mer vet vad jag ger mig in på och har en liten bild av hur det kommer att bli. Nu gäller det bara att börja träna och öva, simglasögon är inköpta, så återkommer jag om drygt 1

Jag kan rekommendera SK Ran vuxensimkurser. Jag började på deras medleykurs i januari och har gått från att ta mig fram i vattnet till att kunna simma med hyfsad teknik på bara några månader. Dessutom har det börjat bli kul med simning. 🙂 Jag ska nu för

Kika på den här filmen:

Tack för tipset! Jag ska pröva det imorgon när jag ska simma för första gången på några år. =)

Jag rekommenderade simglasögon för min sambo och då försvann helt plötsligt ett orosmoment och det gick kanon att köra tjesimmet.

Jag har nu kommit igång lite med simmandet och än så länge fungerar det förvånansvärt bra, mycket tack vare en bra kombination av era tips, simglasögon och rejäl vilja. Just nu har jag sneglat lite på våtdräkter... vad tror ni om Warps shortymodell som fi

Jag gick som hastigast förbi dem och klämde lite när jag var på Stadium sist och mina spontana intryck är att de kändes väldigt tjocka och alldeles matta på ytan.
Jag är ingen expert på våtdräkter men jag köpte en Orca S3 för någon månad sedan och den är

När det gäller andra idrotter så känner jag bättre till vilka märken som är de stora och pålitliga så att säga. Jag har hört talas om Orca flera gånger när jag läst i forumet, men vilka andra märken finns det som jag kan titta efter och som jag vet är kva